iran flag

ارجاع امور مربوط به مالیات مشاغل به دفاتر پیشخوان دولت

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی، مالیات مشاغل، خودرو و نقل و انتقالات املاک به دفاتر پیشخوان دولت برده می‌شود.

علیرضا ترحمی هرندی در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که یکی از مشکلات سازمان امور مالیاتی فقدان آگاهی مردم درباره قوانین و تکالیف مالیاتی است، اظهار کرد: این سازمان تغییرات زیادی در راستای مکانیزه شدن انجام داده است و مردم باید با خدمات الکترونیکی سازمان آشنا باشند تا حضور فیزیکی‌شان در مراکز کم‌رنگ‌تر شود و خدمات به‌صورت الکترونیکی ارائه شوند.

وی خاطرنشان کرد: مودیان مالیاتی می‌توانند بدون حضور در سازمان‌ اظهارنامه‌هایشان را از طریق پورتال سازمان مالیاتی تسلیم کنند البته مالیات بر ارزش افزوده یک مرحله ثبت‌نام هم علاوه بر تکمیل اظهارنامه دارد.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: مالیات مشاغل، خودرو و نقل و انتقال املاک را به دفاتر پیشخوان دولت می‌بریم.

هرندی با اشاره به این که طرح جامع مالیاتی کل سیستم به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود، تصریح کرد: در دو سال گذشته در ادارات کل، اداره اطلاع و خدمات مالیاتی را راه‌اندازی کردیم که وظیفه داشت تکالیف هر مودی را اطلاع‌رسانی کند و اگر هم مودی در سیستم ثبت شده بود با او ارتباط برقرار کند.
او افزود: اطلاع‌رسانی از طریق بروشور هم صورت می‌گیرد و معمولا در تیرماه هم اطلاع‌رسانی وسیعی از طریق رسانه‌ها انجام می‌شود تا هر شهروندی که در پایان سال مودی مالیاتی خودش است بداند باید چکار کند.

هرندی طرح فرهنگ‌سازی مالیاتی را از دیگر طرح‌های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: این طرح فقط محدود به مردم بیرون از سازمان نیست و به کارمندان خود سازمان هم القاء می‌شود.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی سازمان امور مالیاتی یادآور شد: سامانه 1822، تلفن گویایی است که توسط سازمان امور مالیاتی افتتاح شده و پاسخگوی هر سوالی است که یا به‌صورت مستقیم پاسخ سوالات داده می‌شود و یا به کارشناسی ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان این که اطلاعات، قوانین و مقررات برروی پایگاه اینترنتی این سازمان موجود است اذعان کرد: به علت قواعد متعدد در نظام مالیاتی کشور، این موضوع شکل گرفته که در حال حاضر کلیه قوانین برروی سامانه نصب است و مردم می‌توانند آخرین بخشنامه‌ها را برروی سایت مطالعه کنند

بر گرفته از قلم سلیم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.