iran flag

تأکید رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر عمل جهادی و نقش آفرینی بیشتر دفاتر اسناد رسمی در طرح تحول دستگاه قضایی

دکتر خدائیان معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خواستار برنامه محوری، عمل جهادی، شفافیت، سلامت و همگامی دفاتر اسناد رسمی با طرح تحول دستگاه قضایی شد.

به گزارش روابط عمومی، وی که در آئین تکریم و معارفه هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران سخن می گفت، با اشاره به اهمیت کار دفاتر اسناد رسمی در تنظیم روابط حقوقی جامعه گفت: نقش این دفاتر در تنظیم اسناد رسمی، کاهش دعاوی، نزاع ها و پرونده های ورودی به دستگاه قضایی و صلح و آرامش مردم انکار ناپذیر است به نحوی که می توان آنها را از مصادیق بارز کاتبین بالعدل دانست که در طولانی ترین آیه قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: همانطور که در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه، طرح تحول در دستگاه قضایی در دستور کار قرار گرفته، لذا انتظار می رود هیئت مدیره جدید این کانون برنامه های خود را همگام با این تحولات و در راستای مردمداری، صحت و سرعت در ارائه خدمات و بهره گیری بیشتر از فناوری اطلاعات در دفاتر اسناد رسمی قرار دهد.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به فعالیت بیش از 7 هزار دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور گفت: باید از جامعه سردفتری حراست بیشتری کرد و با نظارت ها و بازرسی های صحیح مانع آن شد که عده ای سودجو بخواهند با اقدامی ناشایست به حیثیت این قشر بزرگ لطمه وارد کنند.

دکتر خدائیان با تأکید بر اهمیت امانتداری و شفافیت در بین هیئت مدیره این کانون اظهار داشت: نباید هیچ تردیدی از شفاف عمل کردن داشته باشید و با ارائه گزارش های منظم به جامعه سردفتری، مشارکت بیشتر آنها را جهت ارتقاء فعالیتها و حفظ اعتبار این قشر به عمل آورید.

تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بررسی و تغییرات احتمالی در قوانین و مقررات، تشدید بازرسی ها و برخوردها با دفاتر متخلف و سوء استفاده کنندگان بنام دفاتر اسناد رسمی، تسریع در اسکن دفاتر و پرونده ها و تکمیل آرشیو الکترونیکی، آموزش حقوقی اعضا، گسترش فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی در جامعه سردفتری و حمایت های لازم از سران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بر آنها تأکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.