iran flag

کاهش 21 درصدی شکایات ثبتی مردم در سه ماهه اول

یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ – ۱۳:۵۷

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شکایات مردمی واصله به سازمان ثبت اسناد و املاک در سطح کشور طی سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش داشته است.

 

 

به گزارش ایسنا،‌ مسعود علی مقدس با اشاره به کاهش 21 درصدی میزان شکایات مردمی واصله به این سازمان طی سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: این امر در سایه اجرای برنامه های نظارتی و استفاده از فن آوری نوین در جهت شفافیت بیشتر جریان امور حاصل شده است.

 

 

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: شکایات واصله مربوط به عملکرد واحدهای ثبتی و دفاتر ازدواج و طلاق و اسناد رسمی می‌باشد.

 

 

وی گفت: طی سه ماهه اول سال جاری از 4593 واحد ثبتی و دفترخانه اسناد رسمی و دفتر ازدواج و طلاق در سطح کشور بازدید و عملکرد آنها مورد ارزیابی قرار گرفته که این امر در مدت مشابه سال قبل 4601 مورد بوده است.

 

 

مقدس یادآور شد: طی این مدت تعداد دو میلیون و پانصد و شصت و نه هزار و هشتصد و شش مورد روند ثبت رسمی اسناد، رسیدگی و ارزیابی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 16 درصد افزایش داشته است.

 

 

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بازرسی و ارزیابی روند وقوع تعداد 219 هزار و 175 مورد ازدواج و طلاق نیز از جمله اقدامات انجام شده طی سه ماهه اول سال جاری در سطح کشور بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

 

مقدس تأکید کرد: واحدهای مختلف و مرتبط با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از معدود واحدهای پر مراجعه و ارائه کننده خدمات حساس و مهم در سطح کشور محسوب می شوند که برای استقرار نظم و سلامت جریان امور، انجام بازرسی های مختلف و آگاهی از روند اقدامات امری ضروری و بسیار مؤثر است و با جدیت دنبال می شود.

 

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه های نوین ارائه خدمات ثبتی در پرتو بهره مندی از فن آوری، نقش بسیار مهمی در تسریع امور و شفافیت و سلامت خدمات ایفا می کند و به عنوان یک اصل مهم سازمانی در دستور کار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.