iran flag

مراجعات مردمی به واحدهای ثبتی باید کاهش یابد

گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، دکتر 'احمد تویسرکانی' در جلسه شورای فن آوری سازمان با اشاره به اینکه حجم مراجعات مردمی به واحدهای ثبتی بسیار زیاد است، افزود: این حجم مراجعات ضمن هزینه زایی و نارضایتی مردم باعث ایجاد فساد و واسطه گری خدمات می شود و باید با شیوه های مناسب جایگزین خدمتی، ساماندهی شود.

وی افزود: گامهای خوبی در این راستا در سالهای اخیر برداشته شده و برنامه های مختلفی در دست اقدام است که باید با همت و تدبیر به سامان برسد و مردم از آن منتفع شوند.

وی گفت: در این راستا نگاه سازمان حرکت به سمت شفاف سازی و بهره مندی از شیوه های خدمات رسانی الکترونیکی در فضای مجازی است و البته در این مسیر مشکلات و مقاومتهایی نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه های جایگزین در مسیر ارائه خدمات نوین ثبتی به جای شیوه های سنتی، منافع و واسطه گری بعضی افراد را به خطر انداخته و به همین منظور و با شیوه های مختلف سعی در تخریب و زیر سوال بردن تلاشهای انجام شده و در دست انجام دارند.

تویسرکانی، فضای کنونی سازمان ثبت اسناد و املاک را در ابعاد مختلف فضای گذر از سنتی به نوین توصیف کرد و یادآور شد: شیوه های جدید ارائه خدمات ثبتی ممکن است در بدو امر با مشکلات، نواقص و نارضایتی هایی همراه باشد اما این امر مقطعی است و آثار کامل خدمات در آینده ظهور و بروز خواهد کرد.

وی بوروکراسی اداری را حیات خلوت افراد فرصت طلب و سودجو بر شمرد و گفت: مردم ما مردمی صبور و فهیم هستند که سزاوار هر گونه خدمتی می باشند و نباید به علت جو سازی افرادی که منافع آنها به خطر افتاده، منافع ملی و شأن مردم با وقفه یا تعلل در برنامه ها، نادیده گرفته شود.

وی با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران و دست اندرکاران عرصه رسانه، نقش و مشارکت آنها را در پیشبرد سیاست های سازمان ثبت اسناد و املاک بسیار مؤثر دانست و بر همکاری و همراهی آنها در این راستا تاکید کرد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اجرای فرآیند مکانیزه استعلام در سطح کشور گفت: انجام این طرح یک گام مهم و زیربنایی برای تسریع در ارائه خدمات ثبتی و کاهش مراجعان و هزینه ها است.

وی گفت: در مدت کوتاه راه اندازی سیستم استعلام الکترونیک بین دفاتر اسناد رسمی و ادارات ثبت تاکنون یک میلیون و 102 هزار و 17 استعلام به نحو الکترونیکی از طریق دفاتر ارسال شده است.

به گفته وی، همچنین یک میلیون و 25 پاسخ الکترونیکی از طرف ادارات ثبت صادر و در تلاشیم فاصله زمانی اخذ درخواست استعلام تا زمان پاسخ آن به کمترین زمان برسد

بدون نظر
  1. علی می گوید

    اگه بقیه موارد مثل استعلام است نمیخوایم

  2. حسین ف می گوید

    جناب تویسرکانی ظاهرا خبرندارند که درزیرمجموعه ایشان هنوز استعلام به روش سنی نیزادامه دارد

  3. ناشناس می گوید

    البته خیلی خوب شده قبلا فقط ۲الی ۳روزه جواب استعلام میگرفتیم حالاشده یک الی دو هفته وفقط اداره ثبت اصفهان به دفاترقدیمی خوب و سریع جواب میدهندچرا؟ پیداکنیدپرتقال فروش را

  4. ناشناس می گوید

    تا وقتی از سوی سازمان و اداره ثبت نظر تنگی نسبت به دفاتر اسناد رسمی وجود داشته باشد مردم ما هیچگاه روی خوشی از سازمان و ادارات ثبت نخواهند دید قابلیت دفاتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات به مردم بسیار یاد است فقط کافی است به آنها اعتماد کرده و بوسیله شبکه رایانه ای بهم متصلشان کرد اونوقت اداره ثبت براحتی میتواند بخش دفتر املاک را بین دفاتر اسناد رسمی از طریق رایانه توزیع کند و خود نظارت داشته باشد اما با این نظر تنگی ها هیچگاه کار به جایی نمیرسد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.