iran flag

گفتگوی ماهانه مدیر سایت با مخاطبین

گفتگوی ماهانه مدیر سایت با مخاطبین

نظراتی که مخاطبین عزیز از تاریخ 4/3/92 تا 4/4/92 ارائه نموده اند را میتوان در چهار قسمت دسته بندی کرد

اول : سوالات ، دوم : درد دل ها – تشویق ها وانتقادات  ، سوم:  مطالبات  ، چهارم : نظرات برجسته

اول :سوالات

1: دوستی پرسیده بودند که آیا دفتر یار دوم هم میتواند از کانون کارت شناسایی دریافت کند یا خیر ؟ این مسئله را در هیئت مدیره مطرح نمودم ، اکثریت معتقد بودند در این خصوص باید از کانون تهران استعلام نمود . از نظر بنده با توجه به اینکه اولا داشتن کارت شناسایی حق دفتر یار دوم است و ثانیا جهت احقاق این حق از میان سازمان ثبت و کانون سردفتران اجرای این وظیفه توسط کانون اولویت دارد ، بهتر است کانون برای دفتر یار دوم کارت شناسایی صادر نماید زیرا وابستگی شغلی دفتر یار دوم با توجه به قانون دفاتر بیشتر به کانون است تا سازمان مع الوصف نظر بنده در اقلیت قرار گرفت لذا پس از دریافت پاسخ استعلام بشرح فوق اطلاع رسانی بعمل  خواهد آمد.

2: دوستی پرسیده بودند که آیا صدور کارت شناسایی درمورد سران دفاترو دفتر یاران  شهرستان ها هم امکان پذیر است یا خیر ؟ به نظر بنده بدیهی است که اعضاء کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی به طور مساوی از این حق بهره مندند.

3:دوستی اشاره کردند که ذکر نام نویسنده مطلب (( تنظیم سند رسمی اجاره ، سرقفلی و مزایای آن )) ضرورت دارد کاملا موافقم  رعایت کپی رایت ضروری است با این حال مطمئن باشید شکایتی علیه سایت مطرح نخواهد شد زیرا نویسنده مطلب ینده می باشم که به درخواست یکی از همکاران ثبتی آنرا تهیه نمودم و در مورد مقاله ((تعهد به انتقال مال غیر منقول ))نیز نویسنده بنده می باشم و علت ننوشتن نام منع اکثریت هیئت مدیره است اکثریت هیئت مدیره معتقد است که من باید نام نویسنده مطالب خودم را ذکر نکنم و یا آنها را به نام هیئت مدیره منتشر نمایم و الا استفاده شخصی از سایت تلقی خواهد شد  با توجه به این که نظرات شخصی بنده ممکن است مستولیتی برای هیئت مدیره ایجاد کند در پیروی از نظر اکثریت شق اول را ترجیح دادهام .

دوم :درد دل ها –تشویق ها – انتقادات :

در خصوص این دسته از دیدگاها که فراوان هم هستند نظری ندارم این موارد تنها در صورتی که منتج به یک اثر مثبت گردد قابل دفاع است با این حال ابراز محبت های فراوانی که به بنده شده است موجب تواضع و قدردانی بنده شده و انگیزه خدمتگذازی مرا تقویت می کند .

سوم :مطالبات

1- بیشترین مطالبات همکاران معطوف به تقسیم اسناد است . این خواسته بقدری متراکم شده است که دوستانت از هر فرصتی برای ابراز این خواسته  استفاده مکنند مثلا در واکنش به یک مطلب علمی در خصوص اجاره به مبحث تقسیم اسناد گریز زده می شود که حکایت از ضرورت توجه به تقسیم اسناد است و همچنین ضرورت وجود فضای آزاد برای بازتاب نظرات دوستان در این زمینه .

در خصوص مطالبات در مورد تقسیم اسناد سه  اقدام انجام شده یکی مصاحبه با آقای رحمتی زاده میر کل محترم ثبت اسناد و املاک  خراسان رضوی و دیگری نشست اعضاء هیئت مدیره و کارشناسان و همچنین انتشار مصوبه هیئت مدیره راجع به تقسیم اسناد در زمینه انتشار مصوبات هیئت مدیره معتقدم کلیه مصوبات باید منتشر شود تا همکاران  بتوانند بر مصوبات نظارت نموده و پیگیری و حمایت کنند .

 همچنین در خصوص تقسیم اسناد مخاطبین راهکارهای مفیدی ارائه نمودند باید توجه کرد که دفاتر اسناد رسمی و اداره ثبت اسناد واملاک دو بال یک پرنده میباشند و لازم است هماهنگی کاملی بین این دو نهاد وجود داشته باشد تا تقسیم اسناد عملی شود بدین منظور جلب نظر و حمایت اداره کل از طریق تبیین مضار عدم تقسیم اسناد و انعکاس خواستها مفید است اما انجام جلسات مشترک با مدیرکل محترم و معاونین گرامی وی نیز ضروری است پس از جلب حمایت اداره کل و  تشریک مساعی در این زمینه نوبت به جلب حمایت دادستان  محترم و مدیران بانک ها می رسد  تا از طریق کمیسیون تقسیم اسناد کلیه اسناد رهنی تحت نظمی عادلانه و مفید ارجاع گردد .

2- مطالبات دیگری همچون برنامه های آموزشی برنامه های رفاهی و تفریحی و غیره در نظرات مخاطبین منعکس است که قابل توجه و رسیدگی است خصوصا در مورد برنامه های آموزشی و ایجاد وحدت رویه تهیه مقالات،کنفرانس ها،  سخنرانی ها ،میزگردهای علمی قابل برنامه ریزی است .

چهارم: نظرات برجسته

1- یکی از همکاران به نظارت بر هیئت مدیره که در طرح آیین نامه کانون اشاره شده بود توجه نموده بودند این نکته بسیار مهم است چنانچه مصوبات هیئت مدیره و عملکرد مدیران در مرئی و منظر اعضاء سردفتر و دفتریار نباشد و تصمیمات و اقدامات در پشت درهای بسته انجام شود دستیابی به نتایج ارزشمند خیلی بعید است نظارت همکاران نه تنها برای ارزیابی مدیران مفید است بلکه برای ایجاد اتحاد و همچنین در مواقعی که حمایت اعضاء ضرورت پیدا میکند کاربرد دارد. اجرای این نظارت دو مقدمه دارد 1- گردش آزاد اطلاعات و امکان طرح سوالات و ابهامات و وجود ابزار لازم 2- الزام مدیران  به پاسخگویی و شفاف سازی.

2- یکی دیگر از دوستان توجه  مارا به این نکته جلب نمودند که تقسیم اسنادهرچند بحث مهمی است اما مباحثی مهمتر نیز وجود دارد کاملا موافقم به نظر بنده حتی در بحث تقسیم اسناد بعد توزیع عادلانه درآمد جنبه فرعی دارد و جنبه اصلی آن مضررات  ناشی از عدم بی طرفی  بعضی همکاران و قربانی شدن اعتماد عمومی در این حرفه است .

3- یکی دیگر از همکاران به راه اندازی مجله کانون خراسان رضوی و ارائه مقالات از طریق  ان اشاره نمودند  که اشاره ای کاملا بجاست شایان ذکر است در نشستی که اعضاء هیئت تحریریه مجله کانون در خدمت آقای دشتی ریاست محترم هیئت مدیره داشتیم ایشان به بنده پیشنهاد راه اندازی مجله کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی را دادنده که متاسفانه به دلیل تراکم کاری در دانشگاه و نیز تراکم کاری در هیئت مدیره کانون از پیگیری آن قصور ورزیدم اکنون به این نتیجه رسیدم که راه اندازی مجله مناسب ترین شیوه برای ارائه نتیجه تحقیقات به همکاران است پس ازاستراحتی کوتاه به جد پیشنهاد آن بزرگوار را پیگیری خواهم نمود .

 در خاتمه ضمن تشکر از محبتی که به بنده ابراز میشود لازم است به  عرض برسانم که هیچ محدودیتی در اظهار نظر وجود ندارد ولی از آنجا که همکاران ما جمعی فرهیخته هستند توقع این که نظرات و دیدگاهها مثبت و مودبانه بوده و متضمن اهانت  یا جرمی نباشد را توقعی منطقی و بجا میدانم در طول یک ماه گذشته تنها چند نظر کمتر از انگشتان یک دست که با قاعده فوق تطبیق نمیکرد را قابل انعکاس ندانستم که در همین مورد هم از صاحبان آن نظرات پوزش می خواهم.

با احترام

 سید محسن پنجتنی  

 

 

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    جناب پنجتنی فقط درود بر شما .

  2. ناشناس می گوید

    چرا امار ماهانه دفاتر از طریق سایت منتشر نمی شود ، ان وقت سو تفاهم ها برطرف می شود . ان را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟؟؟؟

  3. سيد مهدي بديعي دفتر ٦٩ می گوید

    جزاک الله خیرا جزیلا و کثیرا
    درود و سلام صالحان بر شما که بحق زحمت کشیده و وقت میگذارید ، انشالله از ناملایمات نهر أسید و از صراط عدالت و انصاف خارج نشوید و به سیره جد بزرگوارتان منصف باشید
    یا حق . التماس دعا در این لیالی قدر

  4. www می گوید

    دوستان عزیز چرادلمان رابه تقسیم اسناد خوش کرده ایم خانه از پای بست ویرانست اجاره ها درکمتر ازدوسال چند برابر شده است قیمت املاک ومستغلات هم بهمین منوال حق التحریر سند قطعی آپارتمان ۵۰۰میلیونی بنده از پول چایی شاگرد بنگاه املاک هم کمتر است از اجاره ها هم که الحق خوب نوش جان میکنند بعدمن وشما نشسته ایم بحت صد تا یه غاز میکنیم که چنین وچنان چرا به خود نمی آیید آخر تا کی سرمان را بکنیم زیر برف هرشب که تلوزیون را تماشا میکنم رییس اتحادیه املاک کشور در حال مصاحبه است شما آخرین باری که رییس کانون سردفتران رامشاهده کردید در صدا وسیما کی بوده است الان اتحادیه املاک بشدت درحال تثبیت موقعیت وجایگاه صنفشان دربین مردم است من نمیدانم آنها چقدر پول به اتحادیه شان میدهند که سفت ومحکم ازیشان حمایت میکنند تازه دردناکتر اینکه بعضی از همکاران من متاسفانه به این قشر محترم پورسانت هم میدهند ترسیدن ماچونکه هم از بیم بلا بود اکنون زچه م که دراوج بلاییم

  5. . می گوید

    از دست و زبان که برآید کز عهده ی شکرت به درآید اقای پنجتنی .

  6. ناشناس می گوید

    خداقوت بسیارسپاسگزارم

  7. ناشناس می گوید

    جناب آقای پنجتنی عزیز ؛
    از تلاش بی شائبه شما کمال سپاسگزاری را داریم.

  8. سردفتر می گوید

    آقایان همکارمحترم آخرین تغیر در حق التحریر دفاترسال ۱۳۹۰ بر اساس زمانی بود که دلار ۱۵۰۰ تومان بود واجاره دفتر اینجانب ماهی ۳۰۰ هزار توان وعلی هذا اما اکنون به نظر شما واجب تر از هربحثی تقاضای بازنگری در تعین هزینه ها نیست با عنایت به اینکه طی این ۲ سال همه چیز۳ برابر شده است وحتی با این حق التحریر اجاره دفتر وحل زندگیمان هم به زور در می آید.

  9. ناشناس می گوید

    تغییر قیمت ها هر ۴ سال انجام می شود .

  10. دفتر آشنا از شهرستان می گوید

    این دفاتر جدید همیشه از تحریر بالای دفاتر قدیمی می نالند درحالی که از مخارج آنها خبر ندارند اول بررسی کنید وبعد گلایه کنید

  11. ناشناس می گوید

    اقای پنجتنی لطفا شئونات کانون را رعایت فرمایید مطالب شما برای وبلاگ شخصی خوب است نه یک سایت رسمی
    از استعفا شما ممنون جایگاه سردفتری با حرفهای سخیف در خطر بود

  12. ناشناس می گوید

    سخیف کلمه ای است که یکی از سردفتران قدیمی در واکنش به نظر یکی از همکاران در انتقاد به درامد سردفتران قدیمی به کار برده بود . ایشان مطمئنا از افرادی است که منافع اش با وجود افکار جناب پنجتنی به خطر افتاده است . واقعا برایتان متاسفم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.