iran flag

حدیث هفته (1)

حدیث هفته

بر آن شدیم تا در این هفته که مصادف با میلاد پُر نور هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، حضرت علی‌بن ‌موسی‌الرضا علیه‌السلام، است، سخنی زیبا از فرزند بزرگوارشان نقل کنیم تا دل‌هایمان را روانۀ بارگاه ملَکوتیش کرده و از عطر شمیم رضوی برخوردار شویم.

ان‌شاءالله ازاین‌ پس، هرهفته یک حدیث از فرمایشات زندگی‌ ساز اهل‌ بیت علیهم‌ السلام تقدیم می‌کنیم تا همکاران و دوستان معزّزِ ما ازآن‌ها بهره‌ها برده و فضای ذهن و کارشان را به سخنان این‌ پاکبازان عرصۀ خلقت معطر نمایند.

دربارۀ اجر و پاداش زیارت امام ‌رضاعلیه‌السلام از رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌ وآله تا امام‌ حسن عسکری علیه‌السلام احادیث بسیاری نقل شده است. در یکی از این زیبا سخنان امام‌ جواد علیه‌السلام می‌فرمایند:

ضَمِنتَ لِمَن زارَ قَبرَ اَبی بِطُوسَ عارِفاً بِحَقِّهِ الجَنَّهَ عَلَی اللهِ عَزَّوَجَلَّ

هرکس قبر پدرم را با شناختِ به حقّ  او زیارت کند، ازسوی خداوند عزوجل بهشت را برای او ضمانت می‌کنم.

 

محبوب‌ شدن نزد حضرت رضا علیه‌ السلام و دیگر حضرات معصومین  علیهم‌ السلام لازمه‌اش عارفاً بحق‌بودن است و مقصود از این عرفان، شناخت پسند و ناپسند نزد آن بزرگواران است. این شناخت، دانستنِ مشخصات شناسنامه‌ای ِشخص ایشان نیست؛ بلکه شناخت مقام شامخ و مرتبۀ عظمای این امام همام است.

امام ماه تابان، چراغ روشن، نور درخشان و ستارۀ راهنما و نیز رهگذر شهرها و کویرها و گرداب دریاهاست. امام آب گوارای زمان تشنگی، راهنمای هدایت، آتش روشن بر بلندی‌ها و وسیلۀ گرمی برای هرکس که گرما خواهد است.

ضمن تبریک این ولادت باشکوه، امید است همکاران گرامی و دوستان عزیز در این ماه که ماه رضوی است، به زیارت این امام خوبی‌ها، بیشتر مشرّف شده و از برکات همجواری از این بزرگ ‌انسان هستی بهره مند شوند.

التماس دعا

مدیر سایت: فرهاد حسین زاده

بدون نظر
  1. نماینده ثبت و دفتریار می گوید

    با سلام و تبریک ولادت ولی نعمتان به همکاران محترم.ان شاء اله فضای ذهن با فضای قلب ترکیب شود.و من اله التوفیق

  2. ناشناس می گوید

    باعرض تبریک میلادامام رضاازمدیریت سایت جهت این برنامه جدیدتشکرمیکنم

  3. سید مهدی بدیعی - سردفتر 69 مشهد می گوید

    با سلام و عرض تشکر از این کار پسندیده؛
    بنده هم میلاد امام رئوف , شمس الشموش و انیس النفوس مولای ثامن را خدمت تمامی همکاران گرامی و خانواده های محترمشان تبریک و تهنیت عرض میکنم

  4. بر سر آنم گر ز دست بر آید ... می گوید

    درود بر جناب حسین زاده عزیز …
    از حضرت رضا می خواهم و استدعا دارم تا در کار تقسیم اسناد گشایشی بفرمایند انشالله…

  5. از ایوان طلا می گوید

    سلام اززحمات هیت مدیره کمال تشکررادارم ومیلادمولایمان علی ابن موسی الرضاع ولی نعمتمان رابه همه همکاران درسرتاسرایران تبریک وتهنیت عرض مینمایم درپناه حق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.