iran flag

ˈمحمدرضا دشتی اردکانیˈ روز پنجشنبه در حاشیه نشست با سردفتران استان کرمان،

ˈمحمدرضا دشتی اردکانیˈ روز پنجشنبه در حاشیه نشست با سردفتران استان کرمان، در جمع خبرنگاران افزود: تعداد دفاتر اسناد رسمی با توجه به ˈماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمیˈ بیش از میزان مورد نیاز است و امیدواریم بتوانیم آنها را به خوبی مدیریت کنیم.

 

وی ادامه داد: سران دفاتر اسناد رسمی کار جهادی را در زمینه راه اندازی سامانه ثبت آنی اسناد انجام دادند و اگر همکاری آنها نبود کار به جایی نمی رسید.

 

او با اشاره به بحث حق التحریر اسناد غیرمنقول که دفاتر اسناد رسمی از نظر هزینه ها نمی توانند هزینه های خود را تامین کنند، گفت: بارها نامه نوشتیم و سازمان ثبت اسناد نیز در پی آن مکاتباتی را با قوه قضاییه داشته که امیدواریم به زودی بتوانیم این مشکل را نیز حل کنیم.

 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: اصلاح طرح قانون دفاتر اسناد رسمی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که در کمیته فرعی که در کمیسیون قضایی مجلس تشکیل شده در حال رسیدگی می باشد.

 

دشتی اردکانی افزود: نخستین قانون دفاتر اسناد رسمی مربوط به سال 1316 بود که بازنگری آن در سال 1354 انجام شد اما هم اکنون با توجه به پیشرفتهای مختلف به ویژه در زمینه های الکترونیکی لازم است قانون تغییراتی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: با جمع آوری نقطه نظرات مختلف در مورد این اصلاحات امیدواریم قانونی را تصویب کنند که برای جامعه کارگشا باشد.

 

او همچنین به راه اندازی کانون سردفتران و دفتریاران کرمان به عنوان چهارمین استان در کشور اشاره و بیان کرد: خوشبختانه در کانون کرمان انتخابات داخلی چند هفته پیش انجام شده لذا برای بررسی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کار به کرمان آمده ایم.

 

دشتی اردکانی گفت: نشستی با هیات مدیره کانون سردفتران کرمان داشتیم لذا امیدوارم با تلاشی که همکاران ما دارند این استان پهناور بتواند یک کانون بسیار پویا داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: بعد از کرمان در استان مازندران انتخابات کانون داشتیم که هنوز ابلاغهای خود را دریافت نکرده اند اما آخرین استانی که ابلاغهای آنها نیز صادر شد استان کرمان بوده است.

 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران کشور بیان کرد: تاکنون در استانهای تهران، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، کرمان و یزد کانون سردفتران و دفتریاران فعال شده است.

 

وی افزود: هماهنگی خوبی بین جوامع سردفتران و کانونهای سردفتری با ادارات کل ثبت اسناد سراسر کشور برقرار است و بر اساس گزارشها هماهنگی خوبی بین این دو مجموعه وجود دارد لذا مشکلی را در این قضیه نمی بینیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.