iran flag

ˈمحمدمهدی انجم شعاعˈ روز پنجشنبه در جمع روسای دفاتر اسناد رسمی استان کرمان

ˈمحمدمهدی انجم شعاعˈ روز پنجشنبه در جمع روسای دفاتر اسناد رسمی استان کرمان اظهار کرد: به همین دلیل هم اکنون فضای کشور نسبت به گذشته برای خدمت کردن مناسب تر شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ثبت سنتی اسناد به سمت ثبت پیشرفته در حال تغییر و حرکت هستیم، گفت: با وجود کارهای صورت گرفته بازهم با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده در آغاز کار هستیم.

 

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک افزود: تکلیف ما این است که یک نگاه مثبت به این تحولات داشته باشیم و در کنار دیدن واقعیت ها، حقیقت را نیز ببینیم و بدانیم که چه مسوولیت سنگینی داریم.

 

وی اظهار کرد: آنچه امروز بحث روز سازمان ثبت اسناد کشور، سردفتران و دفتریاران، دستگاه ها و حتی مردم را درگیر کرده همان سامانه ثبت آنی اسناد است که تحول بزرگی است و بسیاری از افرادی که با آن از نزدیک آشنایی دارند، اذعان کردند که این سامانه یکی از پروژه های ملی بعد از پیروزی انقلاب بوده است. 

 

انجم شعاع، به نگاه چندجانبه در مورد ابعاد مختلف این سامانه اشاره کرد و گفت: تکلیف قانونی، پیش رفتن مطابق با شیوه های جدید برای پاسخگویی به نیاز مردم، حمایت از سردفتران که گاهی اوقات مسائل پشت پرده و نادرستی هایی سردفتران را با مشکل روبرو می کند، از جمله ابعاد این سامانه است.

 

وی افزود: شغل خطیر سردفتری با وجود داشتن مشکلات بسیار برای سردفتران، نیاز به حمایت های فناوری و ایجاد زمینه و بستر در این رابطه، فرهنگ سازی مردم و همچنین حمایت مسوولان دارد.

 

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در بحث حمایت از سردفتران در بحث افراد ممنوع المعامله با تهیه بانک اطلاعات افراد، سازمان این مسوولیت را پذیرفته که اگر اسمی در این فهرست نبود هیچ مسوولیتی بر عهده سردفتران نباشد.

 

وی افزود: با وجود همه مزایایی که این سامانه دارد شاید جنبه نظارت و کنترل بیش از سایر موارد مورد توجه قرار گرفته که البته بسیاری از ما معتقدیم که در حوزه سردفتری نظارت ها نیز جنبه مثبت این امر است و به واقع همین گونه نیز هست.

 

انجم شعاع، بیان کرد: اما در بعضی موارد نگاه منفی به مسئله نظارتی این سامانه است که البته این هم طبیعی است و انسان ها در رابطه با نظارت بر کارهای خود خیلی راغب نیستند

 

http://www.parsine.com/fa/news/165248/ثبت-آنی-یکی-از-پروژه-های-ملی-بعد-از-انقلاب-بوده-است

بدون نظر
  1. همکار می گوید

    با سلام به نظر من تا وقتی که دفاتر ثبت سند جمع آوری و از چرخه تنظیم سند حذف نشده ثبت آنی بی معنا است بلکه با این وضعیت سرعت تنظیم سند نسبت به سیستم سابق کند تر هم شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.