iran flag

رشد 30 درصدی ثبت سند با« ثبت آنی»

تهران- ایرنا-سرپرست دفتر توسعه و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه هر روز بیش از 60 هزار سند در بیش از هفت هزار دفترخانه ثبت می شود، گفت:در مدت بیش از دو ماه از آغاز به کار ثبت الکترونیکی (آنی)، رشد 20 تا 30 درصدی ثبت سند شاهد بوده ایم

 

ˈبردیا صدر نوریˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به اینکه فعالیت ثبت الکترونیکی به صورت رسمی از 26 شهریور آغاز شده است،گفت:بیش از 60 هزار مورد ثبت آنی هر روز در بیش از هفت هزار دفترخانه انجام می شود که نسبت به ثبت سنتی رشد 20 تا 30 درصدی داشته است.

وی اظهار داشت:این طرح در ابتدای کار بخاطر آشنا نبودن برخی دفترخانه ها با روند اجرایی و دقت انجام در موارد فنی، همانند هر طرح بزرگی با مشکلات خاصی مواجه بود، اما هم اکنون با سرعت خوبی در حال انجام است و در هر روز بیش از 60 هزار سند بصورت برخط (آنلاین) در بیش از هفت هزار و 17دفترخانه، ثبت می شود و طی دو ماه چند روز حدود سه میلیون و نیم سند ثبت و ضبط شده است.

**کنترل صحت هویتی افراد با ثبت اینترنتی

صدرنوری در مورد قابلیت های این سامانه اظهار داشت:کنترل صحت هویتی افراد که به شکل بر خط (آنلاین) با پایگاههای ثبت احوال انجام می شود از جمله قابلیت های این سامانه است.

سرپرست دفتر توسعه و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود:بعد از اینکه یک سند در دفترخانه ثبت و ضبطش نهایی و امضا شد به محض اینکه کلید تایید نهایی در سامانه زده شد، ذی نفع سند می تواند آن سند را از پرتال سازمان www.ssaa.ir دریافت کند.

صدرنوری، تصریح کرد: زمانی که صاحب، سند شناسه و رمزش را در سامانه وارد کند بلافاصله می تواند خلاصه ای از اطلاعات سند را مشاهده کند.

وی سومین قابلیت ثبت الکترونیکی را چک کردن اطلاعات اشخاص حقوقی، شرکت ها و موسسات غیرتجاری توسط پایگاه شناسنامه ملی اشخاص حقوقی عنوان کرد و افزود: صاحبان سند با ارائه شماره همراه خود به دفترخانه و ثبت آن در سامانه با دریافت پیامک می توانند از تغییرات محتوای سند آگاهی یابند.

وی افزود:اینها سرویس های متعددی هستند که بخشی از آن در سامانه شناسنامه ملی اشخاص حقوقی راه اندازی شده و بخشی دیگر نیز در حال راه اندازی است تا امنیت خاطر مردم برای بحث سندهایشان بیشتر شود.

به گفته صدرنوری، دادگاهها هم معمولا نسبت مالکیت و اموال افراد را از سازمان ثبت استعلام می کنند و این سامانه در کنار بقیه سامانه کمک می کند تا مردم زودتر به حق شان برسند زیرا نقل و انتقالات به صورت برخط ثبت و ضبط می شود.

وی ادامه داد: مطمئنیم با انجام این کار ورودی دادگاهها کمتر خواهد شد.

**ثبت سنتی خلاف است

صدرنوری در پاسخ به این سوال که آیا هنوز در دفترخانه ای ثبت سنتی انجام می شود یا خیر؟ گفت: در هیچ دفترخانه کشور حتی در دورترین نقطه ثبت سنتی انجام نمی شود.

وی افزود: هفت هزار دفترخانه اشاره شده در اقصی نقاط کشور پخش هستند و در کوچکترین شهر در استان محروم حتی این ثبت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

سرپرست دفتر توسعه و فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد واملاک کشور تاکید کرد: خارج از ثبت الکترونیکی فرایندی نمی تواند تعریف شود و چون اصلا اوراقی برای تنظیم سند وجود ندارد، لذا ثبت دستی و سنتی انجام نمی شود و اگر یک چنین اتفاقی احتمالا بیفتد قطعا کار خلافی است.
 

بدون نظر
  1. سردفتر می گوید

    این آقا گویا توی خواب و خیال زندگی میکنه مشکلی که روزهای اول از سیستم خودشون بود،می گن از بی اطلاعی سردفترا بوده،ولی جواب این افراد جز خاموشی نیست چون چندین دفعه قبلا گفته شده بود که سردفترها از شما اگه با سواد تر نباشند حداقل کم اطلاع تر نیستند.خواهشن کانون هم به این فرافکنی ها جواب بدهد.

  2. مه می گوید

    سلام دوستان
    بازهم مشکل ابتدای سامانه بر گردن بعضی دفاتر
    آخه اقای صدر نوری من یادم هست که اصلا نمیشد وارد سامانه شد بعد از رفع یواشکی مشکلات روز دوم و سوم وارد شدیم ولی تا سوم مهر ماه سند نزدیم

  3. سردفتر ناشی می گوید

    دوستان دقت کنند اوایل بخاطر آشنا نبودن دفترخانه ها با مشکل مواجه بودیم و اصلا سیستم مشکل نداشت ….. واقعا که؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. کارمند دفتر اسناد می گوید

    والا من مهندسی کامپیوتر خوندم ولی به علمم شک کردم ! آخه وی پی ان که وصل نمیشد این آقا توقع معجزه از ما داشت ؟ مملکته داریم !!!! با کیا هم وطن شدیم ! حداقل حرفات این باشه که نخواد مشکل را اعلام کنی وقتی میدونی مشکل از کجا بوده !

  5. یک ناآشنا به امور در دفترخانه می گوید

    آیا مایلید اطلاعات هک شده ی کامپیوتر شخصی ایشان را در اختیارتان بگذارم؟
    آیا مایلید سرورهای ناامن ثبت هک شوند؟ فقط رعایت حال همکاران وارباب رجوع مانع است وگرنه جواب ایشان را باید عملی داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.