iran flag

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی خبر داد: در 9 ماه گذشته در خراسان رضوی هزار و 256 موقوفه تثبیت و اسناد مالکیت آنها صادر و تحویل ادارات اوقاف و امور خیریه شده است.

خبرگزاری فارس: واریز 354 میلیارد ریال درآمد دفاتر اسناد رسمی به حساب دولت
 

  غلامرضا رحمتی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت جام اظهار کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، برنامه پنجساله توسعه و اجرایی کردن ثبت نوین و کاهش مراجعه حضوری مردم برای دریافت خدمات تاکنون ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی  به 18  سامانه الکترونیکی مجهز شدند.

وی افزود: با ارائه خدمات الکترونیک اختلافات ملکی به حداقل می‌رسد؛ توسعه خدمات در محیط مجازی از برنامه‌های راهبردی سازمان ثبت اسناد و املاک بوده که علاوه بر شفاف‌سازی عملکرد، سرعت‌بخشی در امور را به همراه داشته است.

این مسئول ادامه داد: با اجرایی شدن ارائه خدمات الکترونیکی در 4 بخش مهم ثبت املاک، ثبت اسناد، ثبت مؤسسات و شرکت‌ها و نیز اجرای مفاد اسناد لازم علاوه بر نظم عمومی جامعه، امنیت قضایی، توسعه اقتصادی و نیز کسب درآمد برای دولت تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: اختلاف ملکی به حداقل رسیده و با کاهش زمان انتظار دریافت خدمات و هزینه‌های مادی و معنوی وارده به مراجعه‌کنندگان میزان رضایت‌مندی ارباب رجوع از عملکرد ارتقا یافته است.

این مسئول با اشاره به صدور سند تک‌برگی جدید اضافه کرد: ارائه سند تک‌برگی جدید یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سامانه جامعه کشوری املاک است که پس از گذشت سال‌ها با ایجاد تحول در ثبت سنتی، سامانه مذکور طراحی و پیاده‌سازی شده و با اجرایی شدن آن تاکنون بیش از 422 هزار سند تک‌برگی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای وظایف ذاتی ادارات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی و دفاتر اسناد رسمی 354 میلیارد ریال درآمد حاصل شده به حساب درآمدهای عمومی دولت واریز شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی با اشاره به صدور سند مالکیت اراضی و املاک گفت: در 9 ماه گذشته 113 هزار و 646 سند مالکیت اراضی و املاک اشخاص حقیقی و حقوقی در خراسان رضوی صادر شده که نسبت به سال گذشته بیش از 7 درصد رشد داشته است.

غلامرضا رحمتی‌زاده افزود: طی این مدت معاملات منقول ثبت شده 116 هزار و 793 مورد بوده که 2 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه ثبت شرکت‌های تجاری 2 هزار و 607 مورد و شرکت‌های تعاونی 451 مورد بوده که به ترتیب 10 درصد رشد و 32 درصد کاهش به ثبت رسیده است.

به گفته این مسئول، در 9 ماه گذشته در خراسان رضوی هزار و 256 موقوفه تثبیت و اسناد مالکیت آنها صادر و تحویل ادارات اوقاف و امور خیریه شده است.

رحمتی‌زاده افزود: در این مدت شهرستان مشهد با هزار و 31، کاشمر با 121 و گناباد و قوچان هر یک با 23 مورد در جایگاه اول، دوم و سوم تثبیت و صدور سند مالکیت موقوفه قرار دارند.

وی گفت: با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه اراضی و املاک وقفی تثبیت مالکیت و سنددار می‌شود

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13921016000216

.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.