iran flag

محمد حسن بکائیان ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی: 6 میلیون سند مالکیت مکانیزه در کشور صادر شد

 

 

اراک – خبرگزاری مهر: معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از صدور شش میلون سند مالکیت مکانیزه در کشور خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته نیز از رفت و آمد 4 میلیون ارباب رجوع در بخش استعلام ها در سازمان ثبت اسناد و املاک به واسطه استفاده از سیستم مکانیزه جلوگیری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن بکائیان ظهر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در سالن اجتماعات دادگستری استان مرکزی سازمان ثبت اسناد و املاک را سازمانی حاکمیتی دانست و عنوان کرد: کلیه ی مردم به نوعی در طول زندگی خویش با سازمان ثبت اسناد و املاک ارتباط خواهند داشت؛ لذا ارائه خدمات خوب و بهینه به آنها از وظایف این سازمان بشمار می رود.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک حفظ حقوق مردم است که در طول حدود 90 سال از تاسیس این نهاد اسناد و اوراق بسیاری در این سازمان و در این راستا جمع آوری شده است.

بکائیان استفاده از فناوری جدید در جهت جمع آوری و بایگانی این اسناد در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را یکی از اقدامات صورت گرفته در خصوص ارائه خدمات مناسب به مردم عنوان و اظهار کرد:

معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه تشخیص، حفظ و صدور سند مالکیت اراضی دولتی از اولویت های این سازمان است، اضافه کرد: تاکنون 50 میلیون هکتار از اراضی منابع طبیعی و 100 هزار هکتار از مسیرهای رودخانه ای و بسترهای آن در نقشه کاداستر جانمایی شده اند.

وی خاطرنشان ساخت: همکاری و مشارکت کلیه ی دستگاه های دولتی در جانمایی و تهیه سند اراضی دولتی در نقشه کاداستر ضروری است.

گفتنی است در پایان این آئین با اهدای لوح از زحمات ناصر دالوندی تقدیر و سید رضا صدری به سمت مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی منصوب شد.

ثبت بیش از 257هزار پرونده در دادگستری استان

رئیس کل داگستری استان مرکزی از ثبت بالغ بر 257 هزار پرونده در دادگستری استان طی 11 ماهه گذشته خبر داد و افزود: طی 11 ماهه گذشته 257 هزار و 71 فقره پرونده ثبت سیستم الکترونیکی دادگستری استان مرکزی شده که از این تعداد 256 هزار و 969 فقره مختومه شده است.

حکمتعلی مظفری با اشاره به اهمیت کار اداره کل ثبت اسناد و املاک در کاهش پرونده های ورودی به دادگستری ابراز کرد: بالغ بر 60 درصد از پرونده های وارده به دادگستری استان مرکزی مربوط به اختلافات مرتبط با اموال و دارایی های اشخاص است؛ بنابراین و با عنایت به این موضوع، اگر اصل خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول تحت سیطره ی سازمان ثبت اسناد و املاک قرار بگیرد و مردم خود را مکلف به ثبت نمایند منشا تولید پرونده های مذکور از بین خواهد رفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با تاکید بر عملکرد خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در رابطه با حمایت از بیت المال و منابع طبیعی طی سالیان گذشته اظهار داشت: در طول سنوات گذشته توسط این اداره کل بیش از 300هزار هکتار سند اراضی دولتی در استان صادر شده که در نوبه ی خود اقدامی مجاهدانه و سخت کوشانه است.

مظفری اجرای طرح سند تک برگی یا کاداستر را نیازمند توجه دولت و حمایت مالی از سازمان ثبت اسناد و املاک دانست و بیان کرد: انجام الکترونیک کلیه ی امور در سازمان ثبت اسناد و املاک و اجرای کامل طرح سند کاداستر نیازمند حمایت های مالی دولت از این سازمان و ادارات کل است.

این مقام مسئول با ابراز نارضایتی از وضعیت نابسامان ساختمان های اداره ثبت اسناد و املاک در برخی از شهرستان های استان گت: هنوز در برخی از شهرستان های استان ادرات ثبت اسناد و املاک ساختمانی ندارند و این برای ارائه خدمات در این زمینه مشکل ساز است.

مظفری همچنین بر ارائه آموزش به کارشناسان ثبت اسناد و املاک و استفاده از نیروهای متخصص و تربیت نیروهای کارآمد و مدیریتی در این زمینه تاکید کرد.

دفاع از حقوق مردم وظیفه ی سازمان ثبت اسناد و املاک است

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز دفاع از حقوق مردم یکی از وظایف سازمان ثبت اسناد و املاک دانست و گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک نیازمند حمایت و ورود نیروی انسانی ماهر است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی کلید حل هر مشکلی را نیروی انسانی دانست و عنوان کرد: کلید دولت تدبیر و امید استفاده از نیروهای لایق، شایسته و و کارآمد است چون افراد هستند که می توانند کارها را به پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با تاکید بر رعایت انصاف، عدالت و ضوابط و قوانین در صدور حکم و قضاوت قضات، اظهار داشت:  اگر رایی با رعایت تمامی ضوابط صادر شود دیگر هیچ مشکلی در زمینه قضاوت در دستگاه های قضایی ملاحظه نخواهد شد.

آیت ا…دری نجف آبادی ادامه داد: سازمان ثبت اسناد و املاک و به دنبال آن ادارات ثبت اسناد و املاک نیازمند تربیت نیروهای انسانی لایق و دلسوز هستند؛ لذا تاسیس یک دانشگاه ویژه تربیت نیروهای ماهر و متخصص ثبت اسناد و املاک می تواند به عنوان عاملی در جهت رفع مشکلات این سازمان تلقی شود.

وی رسیدگی به ثبت اسناد و املاک را عاملی مهم در جهت مبارزه با فساد دانست و ابراز کرد: برای شفاف سازی و دفاع از حقوق مردم، دولت باید بیش از پیش به سازمان ثبت اسناد و املاک رسیدگی نماید و با در اختیار گذاشتن بودجه ی لازم بتواند مشکلات آنها را رفع نماید.

بدون نظر
  1. تقي زاده می گوید

    با کمال تأسف باخبر شدیم سردفتر محترم دفترازدواج ۴۷ مشهد جناب آقای شریفی پدر بزگوار همکاران محترم آقایان حاج ابوالقاسم شریفی سردفتر و جواد شریفی دفتریار دعوت حق را لبیک گفت
    در اینجا لازم است از طریق این رسانه این مصیبت دردناک را خدمت همکاران محترم خانواده آن عزیزان و دیگر بستگان تسلیت گفته و آرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحوم و صبر جزیل برای بستگان وی از درگاه خداوند متعال مسئلت نماییم. ضمنا مراسم تشیع ساعت ۱۰ صبح امروز از حرم مطهربه طرف خواجه ربیع خواهد بود
    همکاران تقی زاده
    ((روحش شاد و یادش گرامی باد))

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.