iran flag

رییس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، گفت: خدمات ثبتی از تحمیل هزینه های اضافی به اقتصاد کشور جلوگیری می کند

 

 

سنندج – ایرنا – رییس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، گفت: گسترش خدمات ثبتی از تحمیل بسیاری از هزینه ها بر اقتصاد کشور جلوگیری می کند و در راستای شعار سال می توان از این ظرفیت ها بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد تویسرکانی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، افزود: خدمات ثبتی از طرح دعوی در دادگستری جلوگیری می کند و از این طریق علاوه بر اینکه هزینه های اضافه کاهش می یابد، بی نظمی های حقوقی نیز کم می شود.

وی اظهار کرد: به این ترتیب سازمان ثبت و اسناد نقش مهمی در جلوگیری از تعدی به حقوق اشخاص و دولت دارد و نظم حقوقی در کشور را افزایش می دهد.

وی به ثبت سالانه 25 میلیون سند در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اشاره کرد و گفت: این سازمان با بهره گیری از شیوه های جدید از مراجعات حضوری مردم کاسته و کاغذ را از سیستم خذف کرده است که خود موجب افزایش دقت در عملکرد و نظارت شده است.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می تواند به صورت روزانه در هر نقطه از کشور گردش مالی در حوزه معاملات املاک را رصد کند.

رییس سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور، به نقش سازمان ثبت اسناد و املاک در آمارها اشاره کرد و افزود: این سازمان بررسی های تحلیلی متفاوتی در مورد دلایل طلاق هم انجام می دهد.

وی در رابطه با اطلاعات ثبت شده اختراعات در کشور اظهار کرد: در برخی کشورها ثبت اطلاعات اختراعات، اعلامی است ولی در ایران این اطلاعات با بررسی صورت می گیرد.

وی افزود: این کار از یک سو سبب کاهش میزان ثبت اختراعات می شود اما از سوی دیگر ثبت اختراعات کیفی را افزایش می دهد.

وی لازمه بهره گیری مطلوب از اطلاعات ثبتی را استقرار کامل دولت الکترونیک در همه سازمان ها، ادارات و دستگاه های کشور دانست.

گفتنی است به دلیل عدم هماهنگی میان روابط عمومی دو دستگاه دادگستری و اداره ثبت و اسناد کشور تنها دو خبرنگار توانستند در این دیدار حضور پیدا کنند و دیگر خبرنگاران به دلیل محدودیت مکان برگزاری دیدار، در پشت درها ماندند.

احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سفری یک روزه صبح دوشنبه وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید از اداره کل ثبت اسناد، دیدار با رییس کل دادگستری و برگزاری جلسه شورای قضایی با حضور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، دیدار با کارکنان ثبت و دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان، مراسم کلنگ زنی اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سنندج، برگزاری جلسه شورای اداری با روسای ادارات و برگزاری نشست خبری از جمله برنامه های رییس سازمان ثبت اسناد کشور در این سفر یک روزه به استان کردستان است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.