iran flag

معاون قوه قضاییه ا نقش ثبت وقایع حیاتی و معاملات در انضباط اجتماعی بسیار موثر است

 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، دکتر احمد تویسرکانی معاون قوه قضاییه و رییس سازمان اسناد و ملاک کشور عصر امروز(19 خرداد) در دیدار با کارکنان دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق استان کردستان در سنندج گفت: اگر مرجعی برای ثبت این وقایع مهم وجود نداشت هرج و مرج جامعه را در بر می گرفت و آثار و برکات آن در اجتماع عیان و مشهود بود.


وی با بیان اینکه ثبت معاملات و وقایع حیاتی در قرآن نیز توصیه شده است افزود: یکی مزیت های ثبت وقایع و معاملات جلوگیری از نزاع بویژه در جوامع پیچیده امروز است و این مساله کار سردفترداران و مدیران دفاتر را سنیگین تر می کند.


معاون قوه قضاییه و رییس سازمان اسناد و املاک کشور از کارکنان و سردفترداران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق خواست در انجام وظایف خود توجه به قوانین و مقررات و استفاده صحیح از منابع و امکانات را مدنظر قرار دهند.


وی در ادامه با اشاره به تلاش برای توسعه فناوری های نوین در دفاتر ازدواج و طلاق اظهار داشت: در حال حاضر اکثر دفاتر اسناد رسمی از حالت سنتی خارج شده و تمامی فعالیت های این دفاتر به صورت الکترونیکی انجام می شود و براین اساس تجهیز دفاتر ازدواج و طلاق به فناوری های نوین نیز در دستور کار قرار دارد.


به گفته وی در این راستا طرح تسری دفاتر ازدواج و طلاق و قانون اسناد رسمی هم اکنون در دستور کار مجلس است و با این اقدام بسیاری از دغدغه ها و مشکلات سردفترداران مرتفع خواهد شد.


دکتر تویسرکانی تصریح کرد: انجام امور در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی علاوه بر اینکه منجر به سرعت و دقت در کارشده بسیاری از هزینه ها را نیز کاهش خواهد داد.


وی افزود: امروز با انجام اقدامات لازم بسیاری از دغدغه های سردفترداران همچون احزار هویت متعاملین، ممنوع المعامله ها و حذف کاغذ و اوراق بهادار رفع شده است.


معاون قوه قضاییه و رییس سازمان اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: بسیاری از بازرسی ها که در گذشته به صورت حضوری از دفاتر اسناد رسمی انجام می شد امروز بواسطه سیستم های نوین حذف و به صورت الکترونیکی درآمده است.

http://tnews.ir/news/12EC26230673.html#%D8%AE%D8%A8%D8%B1

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.