iran flag

ابوترابی : پیش بینی می کنم که طرح کاداستر تصویب شود

 تهران – جارپرس – عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح جامع کاداستر ، طی دو هفته آینده به صحن علنی مجلس می رود اظهار داشت : پیش بینی می کنم که این طرح تصویب شود .

ابوالفضل ابوترابی به خبرنگار پارلمانی نشریه الکترونیکی جارپرس گفت : 50 امضا جمع آوری گردید و توانستیم طرح را در نوبت اولویت قرار دهیم و در این هفته و یا هفته آینده به آن رسیدگی خواهد شد .

 

وی ضمن تاکید بر اینکه طرح کاداستر بار بسیار مثبت در بحث ثبت اسناد و املاک دارد افزود : تا جاییکه بنده اطلاع دارم اداره ثبت اسناد و املاک مقدمات کار این طرح را انجام داده و جلسات متعددی با سازمان جغرافیایی کشور ، سازمان نقشه برداری کشور ، بنیاد مسکن و دستگاه های مربوطه برگزار کرده است و ان شاءالله به محض اینکه رای بیاورد ، آن ها کار را شروع خواهند کرد .

 

ابوترابی در پایان خاطرنشان ساخت : این طرح در بسیاری از کشورهای دنیا انجام گرفته و در کشور ما نیز زیرساخت های آن آماده شده است و فقط تصویب آن مانده که ان شاءالله پس از تصویب اجرایی خواهد شد .

 

براساس تعریف فدراسیون بین المللی نقشه برداری (FIG)، کاداستر در واقع عبارت است از فهرست مرتب شده ای از اطلاعات مربوط به قطعات زمین (در داخل مرز جغرافیایی یک کشور) که شامل نقشه برداری و افزودن سایر مشخصه های زمین نظیر حقوق مالکیت، کاربری، اندازه و ارزش، به نقشه مقیاس بزرگ بوده و به طور رسمی به ثبت می رسد.

 

بنابر این تعریف، نخستین گام ایجاد کاداستر، تهیه نقشه هایی با مقیاس مناسب از املاک موردنظر است. در گام بعد پس از جمع آوری اطلاعات مرتبط با املاک، این اطلاعات باید بر روی نقشه های تهیه شده تطبیق داده شوند. در نهایت مجموعه این اطلاعات باید به ثبت برسند.

http://tnews.ir/news/2F6C26226851.html#%D8%A7%D8%A8%D9%88

بدون نظر
  1. امیر منصور می گوید

    با سپاس فراوان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.