iran flag

نامه کانون سردفتران و دفتریاران خراسان به کانون مرکز در خصوص بیمه درمانی

 

 

 

بسمه تعالی

ریاست  محترم کانون سردفتران ودفتریاران مرکز   


  با سلام  


 احتراماً عطف به نامه شماره 1254 – 30 / 02 / 1393   ضمن تشکر و قدردانی از زحمات فراوان همکاران محترم در کانون مرکز در تهیه پیش نویس آئین نامه بیمه و بازنشستگی موارد ذیل جهت بررسی پیشنهاد  می گردد .


امید که مورد توجه قرار گیرد . 


1 – در تبصره 2 ماده 13 پیش نویس آئین نامه که مقرر می دارد :


     به هر سردفتر اسناد رسمی که به موجب مقررات این آئین نامه بازنشسته می شود علاوه بر حق بازنشستگی ماهیانه،%10کل وجوهی که بابت حق بیمه پرداخت نموده ظرف یک ماه از تاریخ بازنشستگی نقداً پرداخت خواهد شد . به استحضار میرساند پرداخت %10 کل وجوه پرداختی به سردفتر بازنشسته با فرض بقاء ماده 69 قانون دفاتر اسناد رسمی کافی و منطقی می باشد . لکن چنانچه در اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی ماده 69 حذف شود پرداخت این 10% رقمی ناچیز خواهد بود . لذا پیشنهاد می شود این رقم به حدی افزایش یابد که چنانچه ماده 69 حذف گردید و سردفتر از امتیاز ماده 69 محروم شد از رقم قابل توجهی از محل پرداختی ها بابت حق بیمه و بازنشستگی بهره مند شود .


 2 – پیشنهاد می گردد که از محل صندوق بیمه و بازنشستگی مبلغی به عنوان حق سنوات خدمتی به دفتریار در زمان بازنشستگی تعلق گرفته و در آئین نامه پیشنهادی لحاظ شود .


3 – مشاهده  شده است که بعضاً بازماندگان سردفتر و دفتریار متوفی بابت هزینه های         خلق الساعه دفن و کفن و برگزاری مراسم و غیره با مشکلات زیادی مواجهند و ناگزیرند برای پرداخت چنین هزینه هایی به دیگران متوسل شوند . لذا پیشنهاد میگردد در پیش نویس آئین نامه تنظیمی مبلغی درخور سردفتر و دفتریار متوفی در اسرع وقت و بلافاصله پس از اعلام فوت لحاظ شود .


4 –  با توجه به مشکلات فراوان همکاران سردفتر و دفتریار بویژه در شهرستانها درخصوص تأمین هزینه های سرسام آور درمان پیشنهاد میگردد در پیش نویس آئین نامه ، کانون مکلف شود که با مراکز مختلف درمانی در کلیه نقاط کشور و یا حداقل در مراکز استانها نسبت به تنظیم قرارداد با مراکز درمانی ، بیمارستانها – داروخانه – رادیولوژی و غیره جهت ارائه خدمات درمانی بهتر اقدام نماید . و علاوه بر صدور دفترچه خدمات درمانی مخصوص کانون ، دفترچه بیمه خدمات درمانی پایه که قابل استفاده در سراسر کشور و کلیه مراکز درمانی می باشد استمرار یابد .


5 – نظر به اینکه متأسفانه خدمات کانون در امور رفاهی نظیر تأمین بخشی از هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی و محل اسکان بسیار ناچیز بوده است . پیشنهاد می شود در آئین نامه تنظیمی ، کانون مکلف شود در شهرهای زیارتی و سیاحتی مانند سایر ادارات و ارگانهای دولتی و خصوصی نسبت به تهیه و تدارک مهمانسرا ها اقدام و یا نسبت به تنظیم قرارداد با هتل و یا مهمانسرا ها جهت ارائه خدمات رفاهی با حداقل هزینه اقدام نماید .

                                                              

 

حسین اورعی قدیری

رئیس هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی

 

 

بدون نظر
  1. ناشناس می گوید

    ممنون خیلی خوب بود خواهشا درخصوص دریافت ارزش معاملاتی املاک مشهد از دارایی برای (سال ۹۳) نیز اقدام نمایید

  2. سردفتر شهرستان می گوید

    باسلام خدمت هیئت مدیره محترم کانون پیشنهاد های ارائه شده بسیار مطلوب است ولی شما نیز درامری که ازدست شما بر می آید کوتاهی می نمائید چراکه ازامضاءتمدید قرارداد تکمیل درمان بیمه ایران که شامل حال کلیه سردفتران ودفتریاران وخصوصا کارمندان وخانوادهای انها می شود طفره رفته و چنانچه سردفتری که در شهرستان می باشد وهمسروی بار دار بوده چگونه درزمان زایمان خود را به بیمارستان رضوی که به قول آقایان بااین بیمارستان قراردادی بسته شده است برساندکه این امرالبته ناشدنی می باشد آیا این ظلم در حق سردفتران ودفتریاران وکارمندان شاغل در شهرستان نمی باشد قراردادبابیمه ایران که در سالهای گذشته نیز به امضا رسیده بودوبه نحومطلوب ازطرف بیمه همکاری می شد خدمت بزرگی به همکاران بوده وباعث ارامش خاطر نیزبوده است حال چه اتفاقی افتاده که کانون ازامضاءاین قراردادخود داری می نمایدخداعالم است…. چون اینجانب ازبیمه مذکور سوال نمودم اظهار داشتندکه قرارداد ازطرف بیمه امضاشده ولی از طرف کانون به امضا نمی رسد خواهشمند است به جهت رفاه حال همکاران عزیز طبق سنوات قبل این امر انجام پذیرد چون قراداد شما بابیمارستان رضوی فقط درخصوص عمل های جراحی می باشد که این قرارداد فقط برای همکارن مشهدی در صورتیکه بستری شوند امکان پذیر می باشد وشرایط برای همکاران شهرستانی سخت می باشد علیرغم اینکه باانجام تمدید قراردادبابیمه ایران کارمندان دفترخانه هم ازآن بهره مند می گردند .

  3. دفتریار سردفتر خوب می گوید

    ممنونیم که با پی گیریهای شما داریم متحول میشیم . تازه بعد از چندین سال قاطی بقیه مردم میشیم . واقعا نور امید و بهبودی اوضاعمان را به قلبمان تاباندید . بازم به خاطر تلاشهای صادقانه و دلسوزانه تان متشکریم .

  4. کارمند بدون بیمه تکمیلی می گوید

    خوشحا ل بودیم که بابیمه تکمیلی بیمه ایران رنج ودرد بیماری کم میشد حال باتوجه به لطف امضا ننمودن قرارداد ازطرف کانون خراسان درخانه مینشینیم ومنتظر شفا هستیم دستتان درد نکنه کانون محترم

  5. كارمند ده سال سابقه كار می گوید

    اعضا محترم کانون سردفتر هستید وبادرامد ورفاه نسبتا کامل از درد کارمندان زیر دست بی خبر ممنونیم که مارا ازامکانات بیمه تکمیلی بیمه ایران با این هزینه های سرسام آور محروم نمودید

  6. ناشناس می گوید

    با تشکر از زحمات هیئت مدیره محترم ، پیشنهاد میشود بصورت شفاف سئوالات دوستان و همکاران را در خصوص علت عدم امضاء قرارداد بیمه تکمیلی توضیح دهند تا خدای نکرده منجر به پیش داوری و کج اندیشی نشود .موفق باشید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.