iran flag

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: صدور ۱.۷ میلیون شناسه حقوقی برای افراد/فعالیت ۵۰۰ بازرس واحدهای ثبتی


به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، احمد تویسرکانی در حاشیه بازدید از خبرگزاری فارس با مدیران و خبرنگاران این رسانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: صدور ۱.۷ میلیون شناسه حقوقی برای افراد/فعالیت ۵۰۰ بازرس واحدهای ثبتی
 
 


وی در خصوص اقدامات انجام شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت تکمیل کاداستر شهری، ساماندهی بانک جامع املاک، ساماندهی سیستم صدور اسناد در سیستم کاداستر، حذف اوراق بهادار و تکمیل پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور از جمله اقدامات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال‌های اخیر است.


بیش از یک میلیون و 730 نفر شناسه حقوقی دارند


تویسرکانی در خصوص پایگاه شناسه ملی اشخاص حقوقی گفت: این پایگاه مورد استفاده اقتصادی کشور است به صورتی که ما به تمام شخصیت‌های حقوقی در کشور همچون شرکت‌ها و مؤسسات به ثبت رسیده و همچنین تمام دستگاه‌ها و مؤسساتی که به موجب قانون عنوان شخصیت حقوقی می‌گیرند یک شناسه داده‌ایم.


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: در هر حال بیش از یک میلیون و 730 نفر شناسه حقوقی دارند، تمامی این شناسه‌ها در یک پایگاه در معرض دید عموم است و افراد می‌توانند خلاصه‌ای از وضعیت آن مجموعه را از طریق مراجعه به سامانه مشاهده کنند

 


بیش از 500 بازرس عملکرد واحدهای ثبتی را بررسی می‌کنند


تویسرکانی در خصوص مکانیزم سازمان ثبت برای مبارزه با تخلفات در این سازمان گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از لحاظ تشکیلاتی دارای یک اداره کل بازرسی است و در هر اداره تعدادی از افراد به عنوان بازرس وظیفه نظارت و بازرسی از ادارات ثبت و دفترخانه‌ها را برعهده دارند.


وی تصریح کرد: بیش از 500 نفر بازرس عملکرد واحدهای ثبتی را بررسی می‌کنند ضمن اینکه حفاظت اطلاعات سازمان ثبت املاک و اسناد کشور به شکل غیرمحسوس بررسی‌های خود را انجام می‌دهد و در صورتی که سوء جریانی را ببیند به سرعت رسیدگی می‌کند.


معاون قوه قضاییه خاطر نشان کرد: همچنین هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری به شکل جدی به تخلفات اداری رسیدگی می‌کنند ضمن اینکه ما در بحث دفاتر اسناد رسمی و تخلفات دفاتر ازدواج و طلاق دادگاه انتظامی داریم.


وی با اشاره به اینکه در جهت ارتقاء سلامت اداری نیازمند ساز و کارهای مناسب هستیم، گفت: ما باید اقدامات خود را به نحوی ساماندهی کنیم که ارتکاب تخلف و زمینه بروز فساد از بین برود و بدون شک سرعت و شفافیت در ارائه خدمات در محیط مجازی این مهم را محقق می‌کند.


رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  تأکید کرد: مجموعه این اقدامات حکایت از این دارد که ما در جهت ارتقاء سلامت اداری نسبت به سال‌های گذشته موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم.


وی همچنین در خصوص بحث مطالبات معوق بانک‌ها گفت: در این زمینه هم بخش قضایی و هم بخش اجرایی سازمان ثبت بنا به دستور رئیس قوه قضاییه فعال شدند و به شکل سریع اقدامات خود را انجام می‌دهند تا اموال بدهکاران شناسایی شود، ما به صورت جدی به دولت در این زمینه کمک می‌کنیم.


معاون قوه قضاییه در پایان در خصوص بحث ارائه لیست اموال مسئولان گفت: فعلا به دلیل ایرادی که شورای نگهبان به قانون مصوب مجلس گرفت موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که قانونگذار چه چیز را تکلیف می‌کند.


http://tnews.ir/%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D9%86%DB%8C

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.