iran flag

تکلیف دفاتر اسناد رسمی در خصوص خلاصه معاملات از 93/6/10 (شیوه نامه تنظیم اسناد رسمی با قابلیت صدور الکترونیک خلاصه معاملات)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران، متن این شیوه نامه در نامه دریافتی از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به این شرح است:

 

 

 

 

 

 

بدون نظر
  1. کاتب می گوید

    با سلام سند قطعی غیر منقول ورثه ای که ورثه کل ملک را ( شش دانگ ) به شخص ثالثی انتقال می دهند چگونه باید میزان سهام را مشخص نمود . بنده سندی به همین شکل تنظیم و ثبت دفتر نموده ام ولی شناسه یکتا اخذ نشده حال که طبق دستور العمل باید مجددا کپی شود میزان سهام را سیستم قبول نمی کند . حتی اسم متوفی را به عنوان معامل با انتخاب پاسخ استعلام ثبت در صفحه اول ، در قسمت متعاملین قید می کند که قابل حذف شدن هم نیست . لطفا دوستان و همکاران راهنمایی کنند

  2. حسین زاده دفتر 30 مشهد می گوید

    در خصوص سندهای ورثه ای در قسمت مشخصات مرحوم ،مرحوم را اصیل انتخاب کرده در قسمت وکیل ….اشخاصی هست؟ را بلی انتخاب می کنیم و در کادر پایین برای انتخاب وراث کلمه وارث را انتخاب می کنیم و در قسمت سهم بندی سهام مورد معامله را در قست مرحوم می نویسم (یعنی برای وراث در زمان انتقال ششدانگ سهامی تعیین نمی گردد)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.