iran flag

هفتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی

هفتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران،‌این نشست پنجشنبه و جمعه گذشته با حضور انجم شعاع؛ معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجه الاسلام والمسلمین صالحی منش؛ استاندار قم، گایینی؛ مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم، مهندس صدرنوری؛      ،‌دشتی ادرکانی؛ رییس کانون سردفتران و دفتریاران و برخی از اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و تعدادی از سردفتران و دفتریاران نویسنده وبلاگ و وبسایت در حوزه دفاتر اسنادرسمی در شهر مقدس قم برگزار شد.

 

در این دیدار انجم شعاع، معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تسلیت شهات حضرت امام محمدباقر (ع)، وبلاگ نویسی و فناوری در حوزه سردفتری را یکی از نیازهای جدی امروز دانست و گفت: ما نیازمند فناوری و حضور در فضای مجازی هستیم. انجام وظیفه و ارایه خدمات به مردم تنهای در فضای سنتی امکان پذیر نیست. وقتی با افزایش جمعیت و به تبع آن با افزایش مطالبات مواجه هستیم دیگر روش های سنتی پاسخگو نیست.

 وی با بیان اینکه از زمان حضور ریاست فعلی سازمان ثبت تاکنون تغییرات بسیاری در سیستم ثبت ایجاد شده، با تاکید بر اینکه قطعا هنوز نواقصی وجود دارد افزود: حجم کار بسیار است و واقعا پیشرفت ها در حوزه ثبت قابل توجه بوده است.

 انجم شعاع با ابراز تاسف از اینکه طی سالهای گذشته نگاه به سازمان ثبت، دفاتر اسناد رسمی، سردفتران، دفتریاران و کارکنان ثبت چندان مثبت نبوده است اظهار داشت: حضور در فضای مجازی که امروزه مورد استفاده محققین، پژوهشگران و دانشجویان است در تغییر نگاه به سازمان ثبت و به طور کلی به کلمۀ ثبت در همۀ ابعاد‌ آن موثر بوده است.

 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه امروز هجمه های زیادی علیه ثبت و دفاتر اسنادرسمی وجود دارد و گاهی با یک اظهار نظر حقوقی لطمه وارد می شود، گفت: همه شاهد بودیم که در ارتباط با بحث تنظیم اسناد خودرو چه هجمه هایی علیه سازمان و دفاتر اسناد رسمی وجود دارد. علی رغم صراحت قانون که هر حقوق خواننده ای به راحـتی متوجه می شود می بینیم که چگونه علیه ما کار می کنند. حتی یک نمایندۀ مجلس که باید بیشتر از همه دغدغۀ قانون را داشته باشد حکم صریح قانون را چگونه تحریف می کند و چگونه از جایی که باید صحبت قانونی شود و بر اجرای قانون اصرار شود استـفادۀ تبلیغاتی می شود و سنگ مردم را به سینه می زنند. این آسیب ها وجوه مختلف دارد اما یک وجه آن به ما مربوط است؛ قانونی که وظیفۀ ماست، باید توسط ما اجرا شود و اجرای این قانون به نظم حقوقی در جامعه و قوۀ قضاییه کمک می کند.

وی در ادامه یاری و تلاش مضاعف همکاران در حوزه فضای مجازی را در این راستا خواستار شد.

در ادامه این همایش دشتی اردکانی، رییس کانون سردفتران و دفتریاران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر (ع) از حضور در جمع سردفتران در هفتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی ابراز خرسندی کرد.

 وی ضمن ارایه گزارشی از عملکرد هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران توجه به فضای مجازی و رسانه در دنیای امروز را در کنار تبلیغات و اطلاع رسانی؛ نیاز روز جامعه دانست و برای تمامی همکارانی که در این راستا در فضای مجازی تلاش بی چشمداشت دارند آروزی موفقیت و سربلندی کرد.

 همچنین در ادمه این  همایش رییس کانون سردفتران و دفتریاران با همراهی برخی از اعضای هفتمین همایش سراسری فضای مجازی دفاتر اسناد رسمی با حضور در منزل برخی از سردفتران بازنشسته استان قم،‌ضمن تکریم آنان برای همه سردفتران و دفتریاران بازنشسته آرزوی سلامتی و توفیق کرد.

 

بدون نظر
  1. سید رسول رسولی می گوید

    درود بر همکاران گرامی
    با توجه به تعیین مشهد بعنوان میزبان هشتمین نشست که بدلیل وجه تسمیه آن با هشتمین مولای شیعیان می باشد از همکاران سردفتر و دفتریار و کانون خراسان درخواست مشارکت و همراهی دارم .
    با سپاس

  2. سردفتر مشهدي می گوید

    باسلام
    چه عجب کانون خراسان جرات کرد خبراین همایش را منتشرکند واقعا جای تبریک دارد این شجاعت ضمنا با ثبت محل هماهنگ شده یاخیر؟

  3. همکار می گوید

    هشتمین همایش که در استان خراسان برگزار میشود همزمان با ولادت امام رضا است ؟ خواهشمنداست تاریخ ان را اعلام نمایید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.