iran flag

مشهد – ایرنا – مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از تثبیت و صدور اسناد مالکیت بیش از 77 درصد از اراضی ملی و منابع طبیعی این استان و تحویل این اسناد به دستگاه مسوول خبر داد

'غلامرضا رحمتی زاده' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهور اسلامی افزود: در اجرای تکالیف قانونی سازمان ثبت اسناد با دستگاههای اجرایی استان همچون ادارات کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی تا آب منطقه ای، نقشه برداری شمال شرق کشور، آستان قدس و اوقاف و امور خیریه به منظور ارائه نقشه املاک تحت مسوولیت این دستگاهها مکاتبات متعددی انجام داده است.

وی گفت: بر این مبنا تمامی فایلهای نقشه های رقومی ارسال شده به این اداره کل که دارای استانداردهای کاداستر بوده در بانک اطلاعات املاک و کاداستر استان خراسان رضوی جانمایی شده است.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی افزود: در حوزه منابع طبیعی این استان از 9 میلیون هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی موجود اسناد هفت میلیون هکتار آن صادر و تحویل شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس اطلاعات دریافتی از سوی دستگاههای مسوول بیش از چهار میلیون هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در نقشه کاداستر جانمایی شده است.

رحمتی زاده گفت: علاوه بر این اراضی ملی و طبیعی، 16 هزار و 422 هکتار حریم رودخانه و چهار هزار و 854 هکتار بستر رودخانه در خراسان رضوی نیز در نقشه کاداستر مشخص شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال 92 تاکنون هزار و 568 موقوفه تثبیت و سند مالکیت آنها به نام اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی صادر شده است.

لینک خبر در ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.