iran flag

معاون وزیر صنعت خبر داد: ضرورت افزایش تعامل مدیران و کارشناسان ثبت اسناد کشور با شهرک‌های صنعتی

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت از تعامل بیشتر سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با مدیران سازمان ثبت اسناد کشور خبرداد وگفت: آشنایی و پیوند بیشتر مدیران و کارشناسان ثبت اسناد و املاک کشوربا چالش ها و مشکلات شهرکهای صنعتی از نزدیک سبب تعامل بیشتر خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی وبین الملل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ، سید محمدعلی سیدابریشمی در نشست مشترک مدیران حقوقی شرکت شهرکهای صنعتی ومدیران سازمان ثبت اسناد کشور که در مشهد برگزارشد ، اظهار داشت: این گردهمایی برای نخستین بار در اجرای قانون نحوه واگذاری مالکیت و مدیریت شهرکهای صنعتی و همچنین برخی از موانع و مشکلات پیش روی شرکت های استانی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و آشنایی با مسائل ،مشکلات و یافتن راهکارها به منظور تعامل بیشتر در شهرکهای صنعتی سراسر کشور برگزار شد.
رئیس سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با اشاره به لزوم واگذاری امور عمومی شهرکها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی و تحقق اجرای اصل 44 قانون اساسی در این سازمان گفت: واگذاری امور عمومی و دارایی شهرکها و نواحی صنعتی به واحدهای مستقر در قالب تعیین هیئت مدیره شرکت خدماتی است و خواستار تعامل و همکاری بیشتر ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان ها هستیم.
وی افزود: در حال حاضر 941 شهرک و ناحیه صنعتی در این سازمان به تصویب رسیده که 734 شهرک و ناحیه صنعتی در دست بهره برداری و قابل ارائه به متقاضیان سرمایه گذاری در سطح شهرکهای صنعتی است.
سید ابریشمی با بیان اینکه بیش از 32 هزار واحد صنعتی با اشتغال670 هزار نفر دردست بهره برداری است ، اعلام کرد: 27 هزار طرح صنعتی در دست اقدام سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران وشرکتهای تابعه قرار دارد.
وی اظهار داشت : در کشور 4 سازمان توسعه ای وجود دارد و این مسئله برای نمایندگان مجلس اثبات شده که رسالت سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی و شرکتهای استانی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور بوده و باید این موضوع وجود داشته باشد.
در ادامه این جلسه مرتضی ادب، مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری اظهار داشت: شهرکهای صنعتی بخش نهادینه و راهبردی را در صنعت و اقتصاد کشور ایفا می کند.

وی از آمادگی این سازمان جهت هرگونه تعامل و تصمیم گیری در خصوص مصوبات فی مابین و راهبردی خبر داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.