iran flag

رییس کل دادگستری استان کرمان: سازمان ثبت اسناد و املاک در مسیر پیشرفت پیشگام بوده است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مسیر پیشرفته شدن میان بسیاری از سازمان های دولتی پیشگام بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، یدالله موحد در آیین افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ماهان با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، افزود: با حرکت این سازمان به سوی مدرنیزه شدن و استفاده از فناوری های نوین در این سازمان، مردم شاهد ثمرات و برکات آن در حوزه ارتقای سلامت اداری، افزایش بهره وری، کاهش زمان پاسخگویی،کاهش خطاها، شفاف سازی، پیشگیری از جرایم سازمانی و نظارت و بازرسی هستند.

 

وی اظهار کرد: با ایجاد سامانه های الکترونیکی 10 گانه در حوزه مدیریت املاک، اسناد، ثبت شرکت ها، شناسه ملی اشخاص حقوقی، مالکیت صنعتی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، اجرای مفاد اسناد رسمی و نظارت بر خدمات الکترونیکی خدمات رسانی مناسب و مطلوب به مردم انجام می شود.

 

وی گفت: سازمان ثبت و دفاتر اسناد رسمی ظرفیت بالایی دارند که مردم با استفاده مناسب از این ظرفیت ها می توانند معاملات رسمی خود را انجام دهند و در صورت تحقق بیش از پیش این امر، بسیاری از دعاوی، اختلافات و جرایم حادث نمی شود و از ورود پرونده های پرشماری به دستگاه قضایی نیز جلوگیری می شود.

 

رییس کل دادگستری استان کرمان از سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین سازمان وابسته به قوه قضاییه یاد کرد و گفت: این سازمان نزدیک به یک قرن در حوزه ثبت املاک، اجرای مفاد اسناد رسمی، وصول مطالبات رسمی، ثبت شرکت ها و ثبت اختراعات خدمات بسیار مهمی را به مردم ارایه کرده است.

 

وی افزود: وجود فرایندها و شیوه‌های سنتی ارایه خدمت در این سازمان موجب بروز آسیب های جدی بود که تاثیرات منفی فرایندهای سنتی قبل در جامعه بویژه در مراجع قضایی آشکار می شد و می طلبید در این سازمان تحولی ایجاد شود که در دوران مدیریت فعلی سازمان، این تحولات به خوبی صورت گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.