iran flag

رییس سازمان ثبت اسناد: مانعی برای تثبیت مالکیت ها وجود ندارد

به گزارش ایرنا، احمد تویسرکانی عصر چهارشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان افزود: زیرساخت های مورد نیاز برای تثبیت مالکیت ها در کشور فراهم شده است.

وی گفت: به شکل جدی تقاضا داریم استان کرمان که برخوردار از مدیریتی هماهنگ است، اقدام به تثبیت مالکیت های دولتی و خصوصی کند زیرا با این کار بسیاری از نزاع ها، پرونده ها و جرایم از بین می رود.

وی اظهار کرد: امروز مقابله با فساد از چالش های جدی در بسیاری از کشورهای در حال توسعه است و در کشور ما نیز چنین است.

معاون قوه قضاییه، حفاظت از حقوق بیت المال را بسیار مهم خواند و گفت: تعرض به بیت المال می تواند زمینه ساز سایر فسادها باشد.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از نگاه کلان در جامعه به منظور تثبیت مالکیت ها، عنوان کرد: اشتباه در شناسایی هدف و راه های رسیدن به هدف موجب اتلاف وقت و فاصله گرفتن از هدف می شود.

تویسرکانی، تصریح کرد: امروز ما شاهدیم که سکونت گاه های فراوانی ایجاد شده و مشکلات و تبعات اجتماعی و امنیتی داریم و اقدام نکردن نسبت به این موضوعات در آینده باعث گسترش پیش از پیش این معضلات می شود.

وی گفت: پیشگیری از زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی از تحمیل هزینه های بیشتر در آینده جلوگیری می کند.

وی افزود: حجم عظیم بروکراسی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گذشته موجب شده بود زمینه تثبیت مالکیت ها فراموش شود و بازنگری در جهت رسیدن به نقطه هدف ضروری بود که امروز در بخش های مختلف این ساز و کار را فراهم کردیم تا با هزینه کمتر و سرعت بیشتر به این هدف برسیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک بیان کرد: در حال حاضر از مجموع 165 میلیون هکتار عرصه کشور بیش از 140 میلیون هکتار منابع طبیعی و جنگل است.

وی با بیان این که سیستم جامع املاک (کاداستر) با جدیت پیگیری شده است، گفت: در تمامی حوزه های خدمات ثبت اسناد پیشخوان ها را به خانه ها برده ایم و در زمینه تسهیل کارهای مردم اقدامات موثری انجام شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.