iran flag

نخستین کانون سردفتران و دفتریاران مازندران افتتاح شد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کانون سردفتران و دفتریاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاح نخستین کانون سردفتران و دفتریاران مازندران صبح امروز با حضور معاونان امور اسناد و امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استاندار مازندران، رییس کانون سردفتران و دفتریاران، اعضای شورای قضایی استان و سردفتران و دفتریاران مازندران برگزار شد.

 

 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مرکز خواستار شد: توجه ویژه مجلس به بودجه کاداستر در سال 94

 رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور خواستار توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به بودجه کاداستر در سال 94 شد و گفت: نمایندگان مجلس نسبت به تصویب بودجه پیشنهادی اقدام کنند.

 محمدرضا دشتی اردکانی ظهر امروز در مراسم افتتاح کانون سردفتران و دفتریاران مازندران در ساری اظهار کرد: کم‌توجهی به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بسیار مشهود است.

 وی با اعلام اینکه ثبت احوال تنها چهار واقعه را ثبت می‌کند ولی یک هفته‌ برای این نهاد در کشور نامگذاری شده است، افزود: ثبت اسناد و املاک با وجود حساسیت کاری که دارد در این حوزه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس کانون سردفتران مرکز تصریح کرد: در همه کشورهای اطراف ما کاداستر انجام شد ولی میزان بودجه کاداستر کشور در سال‌جاری کاهش پیدا کرد.

 وی خواستار توجه ویژه مجلس به بودجه کاداستر در سال 94 شد و گفت: نمایندگان مجلس نسبت به تصویب بودجه پیشنهادی اقدام کنند.

 دشتی اردکانی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات قضایی موجود در کشور به دلیل توجه نکردن به ثبت رسمی است که نیاز است به این موضوع توجه ویژه شود.

 وی در ادامه به افتتاح بیش از هشت کانون سردفتران و دفتریاران در کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای افتتاح چهار کانون دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

 رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران نیز در این مراسم گفت: دفاتر اسناد رسمی در ایران از جایگاه شرعی و قانونی برخودار است.

 در ادامه این مراسم عطاالله حیدرزاده، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران مازندران اظهار کرد: اقدامات کانون در کشور مورد توجه بسیاری از فعالان این بخش در جهان قرار گرفت و فعالیت این قشر نیز مورد تقدیر فعالان این حوزه در فرانسه نیز قرار گرفت.

 وی با اشاره به حساسیت این فعالیت در کشور گفت: به لحاظ شرعی نیز وظیفه سنگینی بر عهده فعالان این بخش وجود دارد.

 حیدرزاده با اعلام اینکه قانون تشکیل اسناد رسمی در کشور دارای سابقه بسیار طولانی است، افزود: به لحاظ تجربه در کشور افراد بسیار خبره‌ای در این حوزه مشغول فعالیت هستند و باید از ظرفیت موجود در کشور برای ارائه خدمات مطلوب استفاده شود. فعالان این بخش امین مردم، دولت، مشاور عالی، آگاه و ممتاز هستند.

 

معاون امور اسناد سازمان ثبت: فعالیت ثبت اسناد در کشور توسعه یابد

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: فعالیت سازمان ثبت اسناد و املاک در کشور باید توسعه یابد.

 محمدمهدی انجم‌شعاع هم در این مراسم اظهار کرد: به اندازه محاکم قضایی، دفاتر شورای حل اختلاف در کشور فعال است ولی از میران ورودی پرونده‌ها به دادگستری کم نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از میزان ورودی پرونده‌ها به سازمان قضایی نیاز به توسعه فعالیت ثبت اسناد در کشور داریم، خواستار توجه به مسائل حقوقی در کشور شد و افزود: زیربنا و مبانی حقوق بحث اخلاق است، در حوزه رفتاری نیز باید به این مسائل توجه شود.

 معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه این نهاد در برخی مواقع به کندی و حتی نادرستی متهم می‌شود و باید این ذهنیت در بین افراد اصلاح شود تا تلاش سردفتران مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: تشکل صنفی سردفتران نسبت به احصا واقعی جایگاه کانون سردفتران اقدام کند و با فعالیت این کانون به سمت اعتمادسازی در بین مردم اقدام شود.

انجم‌شجاع با بیان اینکه با برگزاری جلسات، توجیه همکاران و انتقال تجربیات باید حساسیت جایگاه سردفتری و اسناد رسمی در کشور را به خوبی احصاء شود، گفت: همکاری مناسبی در بین نهادهای ثبت املاک و اسناد کشور و سردفتران وجود دارد که باید تلاش کنیم زمینه اعتماد مردم به این نهادها در جامعه بیشتر از گذشته شود.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران: 340 دفتر اسناد رسمی در مازندران مشغول فعالیت هستند

ولی‌الله عبدی، هم در این مراسم گفت: ساماندهی املاک دولتی با همکاری ارگان‌ها در این زمینه ضروری است.

 وی با اشاره به تاکید مسئولان اجرایی برای ساماندهی اموال دولتی مازندران،تصریح کرد: برخی از ارگان‌ها نقشه‌های نهاد خویش را در اختیار ثبت قرار دادند و این موضوع توسط مسئولان دادگستری استان نیز تاکید شده است.

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران با اشاره به اینکه ایجاد کانون سردفتران تجربه موفقی است که می‌تواند برای برون‌سپاری کارها به بخش خصوصی مورد توجه قرار گیرد، افزود: کار ثبت و اسناد بسیار حساس است و این کار مهم و حساس را دولت و حاکمیت به بخش غیردولتی واگذار کرد که از منظر اقتصادی بخش عمده‌ای از درآمد دولت از کنار همین اسناد وصول می‌شود.

 این مسئول یادآور شد: حق و حقوق دولتی از این مسیر به خوبی احصا می‌شود و سازمان ثبت بعد از امور مالیاتی نخستین دستگاه درآمدزای دولتی استان تلقی می‌شود.

 عبدی با اعلام اینکه دولت با واگذاری این بخش به فعالان بخش خصوصی و برون‌سپاری اقدامات را به خوبی انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: کنترل و نظارت بر عملکرد سردفتران به خوبی فراهم می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران به فعالیت بیش از 340 دفتر اسناد رسمی در شهرستان ساری اشاره کرد و گفت: دسترسی افراد به این مکان در همه استان وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات سردفتران و دفتریاران استان گفت: انتخابات سردفتران مازندران با بیش از 70 درصد مشارکت سردفتران و دفتریاران استان برگزار شد و مشارکت اعضا در برگزاری انتخابات نسبت به سایر نقاط کشور مناسب بود و افراد دارای حائز آرا به سازمان ثبت معرفی شدند و اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب شدند که در حال فعالیت هستند.

 

رئیس کل دادگستری مازندران: املاک ادارات مازندران شناسنامه‌دار شوند

حجت‌الاسلام محمدعلی تقوی‌فرد هم در مراسم افتتاح کانون سردفتران و دفتریاران مازندران اظهار کرد: نقش سردفتران و دفتریاران بر کسی پوشیده نیست و اعتبار اسناد به عملکرد این فعالان در ثبت بستگی دارد.

 رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه ثبت اسناد ارزش ویژه‌ای دارد و اگر در بین مردم تخلفات وجود دارد ولی تخلف از این قشر انتظار نمی‌رود، افزود: عدالت و اعتماد در برخی مواقع بین سردفتران رعایت نشده است.

 وی اضافه کرد: اقدام سردفتران در کار مقامات قضایی بسیار اثرگذار است و قانون به این موضوع توجه کرد و مسئولان این امر باید تلاش کنند که از شغل خویش سوءاستفاده نکنند.

این مسئول خواستار ساماندهی املاک در سطح استان شد و گفت: سازمان ثبت اسناد نسبت به ساماندهی املاک ادارات و نیز املاک عادی اقدام کنند.

 تقوی‌فرد با اعلام اینکه میزان موقوفات مازندران مشخص نیست، افزود: شناسنامه ثبتی برای اراضی کشور وجود ندارد و در این زمینه حساسیت ویژه‌ای باید ایجاد شود. ثبت املاک در مسائل اقتصادی استان اثرگذار است و درصد بالای از اختلافات در محاکم قضایی به امور ثبتی برمی‌گردد.

 رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه نقل و انتقالات باید ورود جدی‌تر داشته باشیم تا زمینه کاهش اختلافات در محاکم قضایی فراهم شود.

وی گفت: قانون به امور ثبتی جایگاه ویژه داده است و باید از این ظرفیت به نفع توسعه استان اقدام شود و زمینه‌ای ایجاد شود تا مشکلات ثبتی استان حل و فصل شود.

 

استاندار مازندران: ارگان‌های دولتی برای ساماندهی املاک مازندران همکاری کنند

ربیع فلاح‌جلودار هم در این آیین افتتاح گفت: یکی از موفقیت‌ها در حوزه ثبت در کشور برون‌سپاری اقدامات ثبتی در کشور بود. باید از این روش برای الگوگیری در سایر بخش‌ها استفاده کنیم، فعالان حوزه ثبت بیش از 100 سال فعالیت دارند و رضایت‌مندی نسبی مردم نیز متوجه این افراد است.

 استاندار مازندران با اشاره به مشکلاتی که در حوزه ادارات وجود دارد، بیان کرد: برون‌سپاری فعالیت‌های اداری برکارآمدی فعالیت ادارات اثرگذار است.

 وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای کاهش مشکلات اداری در سطح استان، از پیگیری ویژه برای اجرای دولت الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: اقدامات مناسبی در حوزه ثبت اسناد و املاک برای تفکیک اراضی دولتی در کشور انجام شده است.

 استاندار مازندران با اعلام اینکه از ظرفیت کانون برای توسعه خدمات ثبتی در استان بهره‌برداری شود، افزود: آمادگی همکاری با این ارگان و نهادها در برنامه کاری این کانون وجود دارد.

 وی در ادامه به اقدامات انجام شده برای ساماندهی املاک کشور اشاره کرد و گفت: ارگان‌های دولتی برای ساماندهی املاک موجود در استان همکاری داشته باشند.

 فلاح با بیان اینکه قوه‌قضاییه اقدامات مناسبی درحوزه ثبت اسناد و املاک داشت و اقدامات قوه‌قضاییه در این حوزه به خوبی مشخص شده است،خاطرنشان کرد: افراد فعال در حوزه ثبت به عنوان فرهیختگان جامعه هستند با تلاش‌های که در استان در حال انجام است با فضای همدلی در استان در توسعه گام مناسبی برداشته شود.

بدون نظر
  1. پنجتنی سردفتر 49مشهد می گوید

    با سلام واحترام
    ابتدا به منتخبین وانتخاب کنندگان تبریک عرض میکنم سپس ولادت کانون مازندران را تبریک عرض میکنم و نهایتا از ریاست سازمان وتلاش ایشان در شکل گیری کانون های سردفتران ودفتر یاران عمیقا تشکر میکنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.