iran flag

انجم شعاع : به دنبال بهره گیری از اثر انگشت و امضاء الکترونیک در ثبت اسناد هستیم

روزانه 70 هزار سند در دفاتر اسناد رسمی کشور تنظیم می شود

محمدمهدی انجم شعاع» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مردم با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی برای تنظیم اسناد و ثبت عقود و معاملات که منجر به تهیه اسناد رسمی می شود استفاده می کنند.

وی افزود: این روند از مراجعه مردم به دادگاه و شورای حل اختلاف می کاهد و در صورت نیاز در بسیاری از احکام از دوایر اجرایی نیز از ثبت بهره خواهند برد.

وی تصریح کرد: اکنون هفت هزار و 300 دفتر اسناد رسمی و سه هزار و 200 دفتر ازدواج در کشور فعالند که با توجه به کاهش چشمگیر پرونده های قضایی با افزایش مراجعه مردم به این دفاتر، لزوم افزایش دفاتر رسمی در نقاط مختلف کشور بیش از پیش احساس می شود.

انجم شعاع خاطرنشان کرد: بررسی و مطالعه وضعیت دفاتر اسناد رسمی کشور در حال انجام است تا در نقاطی که نیاز به وجود دفاتر و یا جابجایی آن در درون حوزه ثبتی وجود دارد اقدام و موجب دسترسی آسان مردم شود.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: با افزایش تعداد دفاتر ازدواج و طلاق در آینده نزدیک، آزمون سردفتری نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت الکترونیک اسناد از شهریور سال 92 در کشور افزود: تا قبل از این نظارت به صورت سنتی، هر شش ماه و یا بر اساس گزارش و شکایات انجام می شد ولی امروز با آغاز فعالیت ثبت الکترونیک از شروع به کار عملیات ثبت در سامانه تا صدور سند تمامی مراحل رصد و نظارت کامل بر نحوه عملکرد دفاتر اسناد به صورت آنلاین صورت می گیرد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مراحل نهایی تصویب طرح جامع کاداستر در مجلس خبر داد و گفت: با تصویب این طرح دفاتر سنتی حذف و جای خود را به دفاتر الکترونیکی خواهند داد و تمامی مراحل تنظیم اسناد به صورت هوشمند کنترل و در بانک اطلاعات سازمان مرکزی ذخیره خواهد شد.

انجم شعاع ادامه داد: در مراحل بعدی به دنبال بهره گیری از اثر انگشت و امضاء الکترونیک در ثبت اسناد هستیم که پرونده مورد نظر متصل و ثبت می شود.

وی از مردم خواست تا برای حفظ حقوق خویش و تقویت نظم و نظام حقوقی جامعه و همچنین کاهش اختلاف از ثبت اسناد به صورت عادی خودداری کنند و در این زمینه از ظرفیت اسناد رسمی به ویژه ثبت الکترونیک بهره لازم را ببرند.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: با مراجعه به ادارات ثبت، سندهای قدیمی خود را به سندهای تک برگی که در سامانه به صورت الکترونیکی ثبت می شود تغییر دهند تا ملک آنها از هرگونه تداخل حدود املاک و صدور سند و انجام معاملات معارض مبرا شده و حقوق آنها به صورت تضمینی محفوظ بماند.

بدون نظر
  1. مهدی سجادی فر می گوید

    ارجمند گرانمایه ، همکار محترم سلام علیکم جسارت و رفتار خارج از نزاکت یک مجری در برنامه ای بنام حرف حساب در شبکه یک سیما به ساحت دفاتر اسناد رسمی آن هم در حضور مهمان برنامه ، ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران کشور و رفتار نامتعارف این مجری در یک رسانه ملی و مخاطب قرار دادن دفاتر اسناد رسمی با سخنان سخیفی از این قبیل که (دفاتر به دنبال پول گرفتن از مردم هستند ولی مردم می خواهند زندگیشان را بکنند!) و ….. قابل اغماض نبوده و به قطع یقین برگزاری این موضوع به سکوت و انفعال به هیچ عنوان به مصلحت دفاتر اسناد رسمی نخواهد بود لذا در این خصوص مطلب کوتاهی به نشانی ذیل نگاشته شده که فیلم این مصاحبه نیز جهت مشاهده آنلاین قرار داده شده است لذا منتظر حضور گرم و صمیمی شما سرور گرامی در نشانی زیر و استفاده از نظرات صائبتان هستیم. http://49ourmieh.blogsky.com/1393/10/25/post-97/

  2. شیخ عبداله می گوید

    عرض سلام و وقت بخیر خدمت تمامی زحمتکشان و خادمان عرصه اسناد رسمی،
    این اثر انگشت و امضاء الکترونیک را فوایدی است بی حد و شمار که گذر زمان مشخص خواهد نمود. منتهی به شرطها و شروطها. و ایکاش سیستم جامع و بانک اثر انگشتی با همکاری سازمان ثبت احوال ایجاد شود که وقتی شخص انگشت مبارک خود را روی اسکنر بگذارد و فی المثل خود را اصغر اصغری معرفی کند، به صورت آنلاین سامانه تشخیص دهد که آیا وی همان شخص است یا خیر. و این همان چیزی است که از ترمیم و افزایش تعرفه ها و بل نان شب برایمان واجب تر است. بی صبرانه منتظرم تا اینکار عملی شود و یقیناً قیافه خیلی ها دیدنی خواهد بود – که اهل فن خود می دانند منظورم چه کسانی هستند – امیدوارم مسؤولین بزرگوار این مسآله را به سرانجام برسانند که بدون اجرای دقیق و بی نقص آن معجزه ی ثبت آنی به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

  3. حسینی می گوید

    سلام با این تورم افسار گسیخته اره باید ازمون برگزار شود

  4. ناشناس می گوید

    حتما همبن طور است چون درغیر این حالت نقض غرض است وحاصلی ندارد هدف بستن دستان خلافکاران وشعبده بازان است که انشا الله حاصل میشود

  5. 10000 می گوید

    با سلام واقع در کشور کبود دفتر اسناد رسمی داریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جای تعجب است

  6. وحید می گوید

    سلام واقعا احتیاج شدید هست به اضافه کردن دفاتر. خیابان هزار متری ما شش تا دفترخانه داره سه تا سوپرمارکت. پس دفترخانه خیلی کمه باید بشه بیست تا.

  7. سردفتر مبهوت! می گوید

    احترام به قانون و عمل در چارچوب آن بر مهتر و کهتر فرض است. هم کسی که میگوید نباید فلان آزمون برگزار شود باید مستند به قانون صحبت کند و هم کسی که موافق با برگزاری آزمون است باید مستند خویش را ارائه دهد. اگر وضع موجود و اوضاع حاکم بر جامعه اقتضای دیگری متفاوت با آنچه قانون مقرر داشته را ایجاب نماید، باید دنبال اصلاح قانون بود آنهم از طریقی که خود قانونگذار پیش بینی نموده. لکن متأسفانه همواره در جامعه ی ما چانه زنی در مقابل قانون رواج داشته و دارد. به عنوان نمونه قانون می گوید نقل و انتقال خودرو باید در دفاتر اسناد رسمی صورت گیرد با این حال عده ای هنوز هم که هنوز است در مقابل آن چانه زنی می کنند یا مثلاً داور به بازیکن کارت قرمز نشان می دهد و بازیکن با وی چانه زنی میکند یا وقتی سردفتر به ارباب رجوع میگوید تنظیم سند درخواستی شما به دلیل مخالفت صریح با فلان ماده یا مواد از قانون امکان پذیر نیست با چانه زنی وی مواجه می شود. نباید این چانه زنی آنسان که در کوچه و بازار و معاملات و مغازه های ما رایج است به نوع تعاملمان با قانون سرایت کند. باید نگرش خود را در مورد قانون عوض کنیم و در مقابل آن سر تسلیم فرود آوریم و قانون فصل الخطاب بین ما باشد.

  8. حاتمی 152شیراز می گوید

    دفاتر موجود درهزینه اداره خودباقی مانده اندان وقت سازمان به دنبال افزایش دفاتراست .کاش به جای این کارمسیر حذف دفاتر سنتی رابه سرانجام میرساندندان وقت ظرفیت کارهمین دفاتر موجود حداقل سه برابرمیشد ونیازی افزایش دفاتر اسنادرسمی بیکار نبود .

  9. ناشناس می گوید

    استفاد از پداثرانگشت فقط در صورتی از تخلفات جلوگیری میکند که با اداره ثبت احوال مرتبط باشد به صورت آن لاین و اثرانگشت افراد در کامپیوتر قابله ذخیره نباشد درغیراین صورت هیچ فایده ای ندارد.

  10. همکار می گوید

    حتی من میگم کاش وقتی سیستم اثر انگشت و امضاء الکترونیک مورد استفاده واقع شد و سیستم تشخیص داد که این شخص همان شخصی نیست که اسمش در سند قید شده، به گونه ای باشد که اسکنر خدویی بر صورت آن دروغگو بیاندازد و پیغامی ظاهر شود بدین مضمون که: (ای بی وجدان دروغگو خجالت بکش). این را عرض کردیم تا انبساط خاطری باشد برای همکاران عزیز.

  11. فرشاد از تبریز می گوید

    باسلام وعرض ادب واخلاص لطفا به فکر دفتریاران اسنادرسمی باسابقه وباتجربه که حائض شرایط سردفتری ودارای مدرک کار شناسی وکارشناسی ارشد حقوق هستند باشند هرچه زود آزمون سردفتری را برگزار نمایند متشکر

  12. كاتب بالعدل می گوید

    با سلام خدمت مسئولین عزیز با توجه به این قاعده که عقلا برای هر عمل دلیل عقلانی دارند وقتی همین دفاتر موجود تا ده برابر اسناد موجود را پاسخگو هستند و امروز بسیاری از دفاتر برای هزینه های خود دچار مشکل هستند و صبح تا ظهر مگس می پرانند ایا جامعه نیازی به اضافه کردن محضر دارد !وقتی ۹۹ درصد دفاتر اسناد رسمی مشهد درخواست تشکیل کمیته تقسیم اسناد را دارند یکی از دلایل ان حل مشکل بیکاری دفاتر است وقتی لیوان لبریز از اب است دیگر ظرفیت پذیرش اب بیشتر از ظرفیت را ندارد با تشکر از دقت نظر شما خردمندان

  13. دفتر یار 41 می گوید

    کاتب بالعدل جان واقعا که گل گفتی امیدورارم که مسولین هم به هوش باشند به دنبال بحث کمی دفاتر نباشند به دنبال کیفیت دفاتر اسناد رسمی باشند به قول خودشان الان به ازای هر ده هزار نفر یه دفتر وجود داره که قانون گفته به ازای هر ۱۵ هزار یا ۲۰ هزا باید دفتر باشه خواهشن کانون های استان مخصوصا کانون مشهد .اصفهان تهران مازندران دست به کار شوند تا اوضاع را از این که هم هست بد تر نکنند به خدا من خودم یک دفتر یارم شرایط سردفتری را هم دارم اما با این اوضاع جذب سردفتر ی کار عاقلانه ای نیست

  14. مهدی سجادی فر می گوید

    ارجمند گرانمایه ، همکار محترم سلام علیکم جسارت و رفتار خارج از نزاکت یک مجری در برنامه ای بنام حرف حساب در شبکه یک سیما به ساحت دفاتر اسناد رسمی آن هم در حضور مهمان برنامه ، ریاست محترم کانون سردفتران و دفتریاران کشور و رفتار نامتعارف این مجری در یک رسانه ملی و مخاطب قرار دادن دفاتر اسناد رسمی با سخنان سخیفی از این قبیل که (دفاتر به دنبال پول گرفتن از مردم هستند ولی مردم می خواهند زندگیشان را بکنند!) و ….. قابل اغماض نبوده و به قطع یقین برگزاری این موضوع به سکوت و انفعال به هیچ عنوان به مصلحت دفاتر اسناد رسمی نخواهد بود لذا در این خصوص مطلب کوتاهی به نشانی ذیل نگاشته شده که فیلم این مصاحبه نیز جهت مشاهده آنلاین قرار داده شده است لذا منتظر حضور گرم و صمیمی شما سرور گرامی در نشانی زیر و استفاده از نظرات صائبتان هستیم. http://49ourmieh.blogsky.com/1393/10/25/post-97/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.