iran flag

تشکیل 2400 پرونده بین ایران و آمریکا بعد از انقلاب/اجرای احکام صادر شده در پرونده‌های شکایت از آمریکا با توقیف اموال

اسفنانی از ابعاد پرونده‌های شکایات مردمی از آمریکا می گوید:

تشکیل 2400 پرونده بین ایران و آمریکا بعد از انقلاب/اجرای احکام صادر شده در پرونده‌های شکایت از آمریکا با توقیف اموال

تشکیل 2400 پرونده بین ایران و آمریکا بعد از انقلاب/اجرای احکام صادر شده در پرونده‌های شکایت از آمریکا با توقیف اموال

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: احکام صادر شده در باره دولت آمریکا ضمانت اجرایی دارد و باعث می شود جایگاه این کشور در افکار عمومی تنزل یابد.

محمدعلی اسفنانی در گفت و گو خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص نحوه رسیدگی به پرونده شکایت کشورها از یکدیگر توضیح داد: روال بر این صورت هست که اگر  کشوری نسبت به کشور دیگر دعوایی یا شکایتی دارد باید در دادگاه صالح مطرح، رسیدگی و حکم صادر شود. از زمانی که دیوان دادگستری بین المللی لاهه و همینطور دیوان داوری لاهه تشکیل شد عمده دعوای بین کشورها آنجا مطرح شد.

 بعد از انقلاب اسلامی حدود 2000 تا 2400 بین ایران  و دولت آمریکا پرونده تشکیل شد   

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه شکایت بین ایران و آمریکا گفت: بعد از انقلاب اسلامی حدود 2000 تا 2400 بین ایران  و دولت آمریکا پرونده تشکیل شد که دیوان داوری لاهه به آنها رسیدگی و درباره آنها تصمیم گیری می کند.

دور زدن عرف معمول توسط ایالات متحده در طرح دعوی های بین المللی

 وی ادامه داد: اما بعد از مدتی دولت آمریکا روش غیر معمولی در پیش گرفت  آن هم این بود که در محاکمه داخلی آمریکا برخلاف برخی مقرارت بین المللی طرح دعوی می کرد در شرایطی که می توانست در مجامع بین‌المللی مطرح کند.

اموال ایران به ناحق در آمریکا و کشورهای متحد توقیف شد/ مقابله به مثل حق طبیعی ایران بود

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به دور زدن روند قانونی و بین المللی توسط آمریکا در این خصوص گفت: دادگاه ها این کشور نیز دعاوی مطروحه را بررسی و به ناحق ایران را به پرداخت مبالغی محکوم کردند و در راستای آن اموال از ایران نزد آمریکا و کشورهای متحد را توقیف کرد.

حدود 45 پرونده از مجموعه پرونده های آمریکا در ایران رسیدگی و حکم صادر شد

اسفنانی اظهار داشت: طبیعی بود که ایران هم وارد این قضایا شود و مقابل به مثل کند به خاطر همین به حدود 45 پرونده از مجموعه پرونده های آمریکا در ایران رسیدگی و حکم صادر شد.

تشریح ضمانت اجرایی حکام صادر شده در پرونده های شکایت آمریکا

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در خصوص ضمانت اجرایی حکام صادر شده در پرونده های شکایت آمریکا، توضیح داد: ضمانت اجرای آن این است که وقتی حکمی از دادگاهی در  کشور ما صادر شد، اگر اموالی از آمریکایی ها در نزد ما یا کشورهایی که با ما همراهی می کنند قابل توقیف است.

به گفته این نماینده اگر چنین اموالی در دسترس نباشد این احکام اثر بین المللی خواهد داشت چرا که در دادگاه کاملا بی طرف و  دادرسی عادلانه دولت آمریکا محکوم به پرداخت خسارت به ایران شده که آثار سیاسی در دنیا دارد و می تواند دولت آمریکا و امثال آنها را دچار مشکل کند.

شکایت از آمریکا مردمی است

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکایت از آمریکا مردمی است، گفت: پرونده شکایت علیه این کشور عمدتا در زمینه های ترور، حمایت از تروریست ها، ارائه سلاح هایی کشتار جمعی به دولت متخاصم عراق، انهدام هواپیمای ایرباس ایران، حمله به ناوچه های سهند و سبلان، حضور در منطقه فاو در زمان جنگ و  مباحثی مربوط به کودتاهایی که با هدایت آمریکا صورت گرفته است، مطرح می شود./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.