iran flag

آریایی نژاد عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس : ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای اجرای عدالت/ آحاد مردم باید در دریافت خدمات درمانی پایه برابر باشند

آریایی‌نژاد مطرح کرد:

ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای اجرای عدالت/ آحاد مردم باید در دریافت خدمات درمانی پایه برابر باشند

ضرورت تجمیع بیمه‌ها برای اجرای عدالت/ آحاد مردم باید در دریافت خدمات درمانی پایه برابر باشند
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تجمیع بیمه‌ها را در جهت اجرای عدالت ضروری دانست و گفت: همه آحاد مردم باید در دریافت خدمات درمانی پایه برابر باشند و تفاوت‌ها باید خدمات بیمه تکمیلی باشد.

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ضرورت تجمیع بیمه‌ها، گفت: به طور حتم تجمیع بیمه‌ها برای ایجاد عدالت لازم و ضروری است، اما برای حل مشکلات موجود در این خصوص مسئولان در دو وزارتخانه بهداشت و درمان و کار باید  تعامل و همکاری کنند؛ چرا که در پرتو همکاری و کار کارشناسی معضلات و مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دلایل مخالفت مخالفان تجمیع بیمه‌ها باید به روشنی مشخص شود، افزود: طبق بررسی‌های به عمل آمده مانع جدی سر راه تجمیع بیمه‌ها وجود ندارد، اما به طور حتم ادغام و تجمیع بیمه‌ها منافع عده‌ای را با خطر روبه‌رو می‌کند.

آریایی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه منافع مردم در تجمیع بیمه‌ها است برای این موضوع باید راهکار قانونی ومنطقی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه طرح برخی مسائل مبنی بر پرداخت حق بیمه‌های متفاوت مانع تجمیع بیمه‌ها است، تاکید کرد: البته که مردم حق بیمه‌های متفاوتی را به صندوق‌های بیمه‌گر پرداخت می‌کنند، اما می‌توان این تفاوت‌ها را محاسبه کرده و به مردم بازگرداند؛ هرچند که در حال حاضر با پرداخت حق بیمه های متفاوت تبعیض عدالتی در ارائه خدمات درمانی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه همه آحاد مردم باید در دریافت خدمات درمانی پایه ومبنایی برابر باشند، تصریح کرد: باید به این نکته تاکید کرد که به میزان تفاوت حق بیمه پرداختی باید خدمات تکمیلی ارائه شود، نه اینکه نرخ خدمات پایه متفاوت باشد، البته باید همت جمع بیشتری از مسئولان براین موضوع حاکم شده و با این شرایط ایجاد چالش میان دو وزارتخانه بهداشت و کار هیچ مشکلی را حل نمی کند؛ بنابراین باید دولت و در صورت لزوم مجلس نیز به طور مستقیم به این موضوع ورود کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس شورای اسلامی با یادآوری ضرورت تجمیع بیمه ها در جهت اجرای عدالت، گفت: به طور قطع  عملکرد یکسان سازمان های بیمه گر وحدت رویه بیمه ها را به وجود می آورد، بنابراین زمانی که بیمه ها درصد یکسانی حق بیمه دریافت کرده وخدمات برابر به بیمه شدگان ارائه دهند بحث تجمیع بیمه ها اجرایی شده است./

نقل از خانه ملت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.