iran flag

قوه قضاییه میزان دیه را تا 15 اسفند برای اجرا در سال بعد تعیین می کند

با تصویب مجلس
قوه قضاییه میزان دیه را تا 15 اسفند برای اجرا در سال بعد تعیین می کند

نمایندگان مجلس مصوب کردند که قوه‌قضاییه تا پایان 15 اسفند هر سال میزان ریالی دیه را تعیین و برای اجرا از ابتدای سال بعد اعلام کند.

جلسه علنی روز گذشته خانه ملت،  به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با دستور ادامه بررسی لایحه بیمه اجباری وسایل نقلیه موتوری در مقابل شخص ثالث آغاز شد. در این جلسه نمایندگان مجلس مصوب کردند: ارائه هرگونه خدمات به وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه و رفع توقیف از آنها، توسط راهنمایی و رانندگی، دفاتر اسناد رسمی و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با امر حمل و نقل از قبیل تعویض پلاک وسیله نقلیه، تنظیم اسناد رسمی معاملات وسایل مذکور ممنوع است. همچنین در ماده 53 این لایحه، قوه قضاییه مکلف شد تا پایان 15 اسفند هر سال میزان ریالی دیه موضوع ماده 549 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392.2.1 را تعیین و برای اجرا از ابتدای سال بعد اعلام کند.براساس ماده 55 این لایحه که به تصویب وکلای ملت رسید، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون ترتیبی اتخاذ نماید که امکان دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی آن نیرو در ارتباط با موضوعات مورد نیاز از قبیل مشخصات وسایل نقلیه و دارندگان آنها و گواهینامه‌های صادر شده و همچنین سوابق تخلفات و تصادفات رانندگان، از طریق سامانه‌های الکترونیکی به صورت آنلاین برای مراجع قضائی، صندوق و بیمه مرکزی فراهم شود. نمایندگان در ادامه کار خود، لایحه شفافیت مالی داوطلبان انتخابات را مورد بررسی قرار دادند و با  یک فوریت این لایحه را مصوب کردند.
روز گذشته همچنین مهدی کوچک‌زاده نماینده‌مردم تهران در اعتراض به عملکرد هیئت رئیسه استعفای خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد. نمایندگان مجلس در ادامه، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان، موسی غضنفرآبادی نماینده بم و محسن صرامی‌‌فروشانی نماینده خمینی‌شهر را به عنوان اعضای هیأت مدیره «مؤسسه خانه ملت» انتخاب کردند.
پیش از پایان جلسه علنی روز گذشته مجلس، سوال ملی نمایندگان از وزرای راه، کشور و آموزش و پرورش در صحن علنی اعلام وصول شد. 163 نفر از نمایندگان هم به رییس‌جمهور در پرداخت مستمری به رزمندگان داوطلب نیازمند که با گذشت هشت ماه از سال جاری هیچگونه اقدامی در این باره صورت نپذیرفته است، تذکر دادند. مهرداد بذرپاش عضو هیأت رئیسه مجلس هم روز دوشنبه در گفت‌وگو با فارس، ‌از تشکیل فراکسیون ضدرکود در مجلس خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این فراکسیون بررسی وضعیت رکود در اقتصاد کشور و پیگیری راه‌حل‌های جدی و سریع برای رفع آن عنوان کرد.

 

 نقل از حمایت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.