iran flag

پاسخ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

dr.Toyserkani8

پاسخ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در واکنش به مطلب منتشره به نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر ” سازمان ثبت اسناد بسیاری از شرکت ها را با نام بیگانه ثبت می کند “؛ جوابیه ای منتشر کرد.

طبق مقررات قانون تجارت ، ادارات ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری تحت نظر سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با استفاده از سامانه جامع تعیین نام ، نام های پیشنهاد شده را از حیث عدم مشابهت با نام سایر شرکت های ثبت شده ، مطابقت با قانون منع بکارگیری اسامی بیگانه و رعایت سیاست های جاری فرهنگی کشور با همکاری فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی؛ بررسی و در صورت فقد اشکال قانونی تأیید می نماید.

بانک اسامی ممنوعه نیز سامانه جامع تعیین نام را پشتیبانی کرده و به نحو هوشمند مانع از انتخاب نام های نامناسب می شود.

اسامی و عناوینی که بر روی کالا ، خدمات و تابلوها مورد استفاده قرار می گیرد با ثبت تأسیس و تغییرات شرکت های تجاری و مؤسسات غیرتجاری ارتباطی ندارد و جلوگیری و برخورد با آن از حیطه وظائف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خارج است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سؤال نماینده مجلس شورای اسلامی  مبنی بر علت بکارگیری اسامی بیگانه در کشور ” ؛ استفاده از واژه های بیگانه را در سردر بسیاری از فروشگاه ها و نمایشگاه ها ، ثبت اسامی شرکت ها با نام  غیر مجاز توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد و این  مطلب در تعدادی از رسانه های کشور در تاریخ  94/8/26  منتشر گردید.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متن فوق را در پاسخ به این اظهارات و تنویر افکار عمومی در اختیار رسانه ها قرار می دهد.

روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

نقل از سایت سازمان ثبت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.