iran flag

پایان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز اکس پی

پایان پشتیبانی رسمی مایکروسافت از ویندوز اکس پی

End of support for Windows XP

Support for Windows XP ended on April 8, 2014. But there are easy, affordable options for keeping your files safe and using Windows the way you're used to

ویندوز XP‌ شرکت مایکروسافت که در مهر ماه سال ۱۳۸۰ عرضه شد، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های عامل کامپیوتر در جهان شد که گفته می‌شود بیش از چهارصد میلیون نسخه از آن در حال استفاده است.
مایکروسافت با انتشار خبری در سایت خود رسما اعلام کرد که ویندوز XP تا تاریخ ۱۹ فروردین ۹۳ پشتیبانی خواهد شد و پس از تاریخ مذکور خرید و فروش و انتشار بسته‌های به‌روزرسانی برای این سیستم عامل متوقف خواهد شد. اگر شما هم جزو کسانی هستید که هنوز از ویندوز XP استفاده می‌کنید در روزهای آینده بر روی دسکتاپ خود پیامی مبنی بر پایان پشتیبانی از سیستم عامل XP از جانب مایکروسافت را دریافت خواهید کرد. البته کاربران می‌توانند برای عدم نمایش این پیام از جانب مایکروسافت آن را غیرفعال کنند.

 


همچنین مایکروسافت برنامه رایگانی به نام PCmover در اختیار کاربران این سیستم عامل قرار داده تا کاربران به راحتی اطلاعات کنونی خود را به یکی از سیستم عامل‌های جدید این شرکت یعنی ویندوز 7, 8 و یا 8.1 انتقال دهند. این برنامه قابلیت سفارشی کردن اطلاعات منتقل شده از سیستم عامل کنونی را به کاربران می‌دهد.

 

عدم پشتیبانی از یک سیستم‌عامل به معنای عدم بروزرسانی و در نتیجه بالارفتن خطر آلودگی ابزار‌های مجهز به این نسخه از سیستم‌عامل است. در کشور ما نیز بسیاری از سازمان‌ها و ادارات به موجب کار با برخی از نرم‌افزار‌ها یا زمان‌بر بودن پروسه‌ی تعویض سیستم‌عامل و آموزش پرسنل، هنوز از سیستم‌عامل ایکس‌پی استفاده می‌کنند. مایکروسافت برای سازمان‌هایی با این شرایط، امکان پشتیبانی از طریق پرداخت مبلغی به‌عنوان حق اشتراک را در نظر گرفته است که در مواقع ضروری و مورد نیاز، با ارائه‌ی پچ‌ها و بروزرسانی‌ها از آن‌ها حمایت خواهد کرد. اما در هر حالت ردموندی‌ها بروزرسانی به نسخه‌های جدیدتر را مناسب‌تر عنوان می‌کنند.

بنابراین به همکاران توصیه می کنم که به ویندوزهای بروزتر مانند ویندوز ۷ و ۸ مهاجرت نمایند تا به  مشکلات ناشی از ویروسی شدن سیستم عامل خود و تعویض ویندوز و غیره دچار نشوید.

حتما آنتی ویروس های خود را به روز نگه دارید و از ورود به سایتهای مشکوک و همچنین کلیک روی لینک ها و آدرس های مشکوک اجتناب نمایید و موارد امنیتی را در هنگام اتصال انواع فلش مموری به سیستم خود رعایت نمایید و حتماْ قبل از باز کردن آنها را اسکن نمایید و از عدم ویروسی بودن آنها اطمینان حاصل نمایید

وبلاگ دفتراسناد رسمی 4 سبزوار

http://notary4.blogfa.com/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.