iran flag

کمیته اسناد

 

یک شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۶ بامداد تشکیل کمیته اسناد.
با موضوعات: همایش ۶ دی، ایجاد اصالت سنجی گواهی های حصر وراثت و تاییدیه های نقل و انتقال راهنمایی رانندگی (به زودی)، رفع ابهامات نحوه محاسبه و اخذ بقایای ثبتی، تقاضای کار گروه با جهاد کشاورزی و رفع ابهامات موجود. اقدامات لازم جهت انتخابات آتی کانون.

 

در جلسه کمیته اسناد مطرح شد:
به زودی گواهی های انحصار وراثت به صورت الکترونیکی توسط شوراهای حل اختلاف صادر می شود.
در سیزدهمین جلسه کمیته اسناد که با حضور مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در محل کانون برگزار شد موضوعاتی از جمله ضرورتِ رعایت موارد مُصرح در قانون تسهیل تنظیم اسناد توسط اداره جهاد کشاورزی و نیز نحوه ی وصول بقایای ثبتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی ضمن اشاره به موفقیت آمیز بودن مصوبات کمیته اسناد با محوریت موضوعات مبتلابه دفاتر اسناد رسمی از مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی به لحاظ حمایت از مجموعه کانون سردفتران و دفتریاران تشکر و قدردانی نمود و افزود:
برخی مصوبات این کمیته جنبه ی عام شمول بوده و در صورت تحقق ،منافع و آثار مثبت آن متوجه کلیه دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور میشود .
محمد جواد زبردست با اشاره به اینکه هم اکنون گواهی های انحصار وراثت صادره از مراجع قضائی از جمله شوراهای حل اختلاف بدون ضریب امنیتی در اختیار افراد ذی نفع قرار می گیرد افزود این امر سبب فراهم آوردن زمینه های سو استفاده از مفاد آن ،به لحاظ ایجاد تغییرات ظاهری در آن را فراهم آورده است که خوشبختانه با پیگیری های به عمل آمده و برگزاری جلسات مشترک با معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی به زودی شاهد الکترونیکی شدن این گواهی ها خواهیم بود.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مراسم گرامیداشت روز کاتبین بالعدل در مورخه ۱۳۹۸/۱۰/۵ در محل برج سپید برگزار خواهد شد.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
در حاشیه ی این جلسه، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خراسان رضوی از برگزاری همایش ششم دی ماه که به مناسبت گرامیداشت مقام شامخ کاتبین بالعدل در محل برج سپید برگزار می شود خبر داد.
محمد رضا غلامپور با اشاره به فراهم شدن مقدمات برنامه های متنوع در مراسم یاد شده، تاکید به حضور یکایک همکاران اعم از سردفتر و دفتریار نمود و اضافه کرد به لطف ایزد منان همکاران شاهد برگزاری همایش باشکوهی خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.